DOTAZY OBČANŮ
Níže uvedený formulář slouží pro vložení dotazu, oznámení, podnětu nebo připomínky:
Vyhledávání:
Zodpovězené dotazy občanů:
18.2.2025, 10:20, Lucie Poláková
Dobrý den kolik činí poplatek za odpadky za rok 2025 na jednu dospělou osobu
Dobrý den,
základní sazba poplatku pro rok 2025 za komunální odpad činí 960,-- Kč/rok. Úleva platí pro občany, kteří v průběhu roku (od ledna do prosince) dosahují 70 let a je přiznána těm poplatníkům, u nichž není v evidenci k 1.1. daného roku nedoplatek na místních poplatcích (dle Obecně závazné vyhlášky Města Orlová č. 8/2023, čl. 6, odst. 4). V případě nejasností se obraťte na pracovníky na místních poplatcích, tel. 596 581 217, 146, 150.
S pozdravem
Kancelář starosty
18.2.2025, 10:02, Jana Kotalová
dobrý den, mohla bych se prosím zeptat, zda došlo někdy k odcizení věcí z některého cykloboxu a zda je provozovatel (předpokládám že město Orlová) proti krádeži pojištěn? Děkuji, přeji hezký den, Kotalová Jana
Dobrý den,
pro více informací kontaktujte Bc. Lenku Oraveczovou na e-mail: lenka.oraveczova@muor.cz nebo na tel: 596 581 181.
S pozdravem
Odbor správy majetku a hospodářské správy
16.2.2025, 9:27, Miroslava Skýbová
Dobrý den. Máme imobilní babičku (91 let) v domácí péči. V březnu ji končí platnost OP. Tak jsem se chtěla zeptat, jakým způsobem lze vyřídit nový OP. Děkuji za odpověď. S pozdravem M.SKýbová, Petřvald u Karviné
Vážená paní Skýbová,
v případě imobilních klientů docházejí pracovnice pořídit žádost o občanský průkaz přímo ke klientovi domů. Tuto službu je však nutno předem si objednat. Doporučuji Vám proto zavolat na telefonní číslo 596 581 427 a domluvit si návštěvu za účelem pořízení žádosti o občanský průkaz.
S pozdravem
Odbor vnitřních věcí a živnostenský úřad
15.2.2025, 6:02, Alexander Lestyan
Dobrý den. Prosím o info k platbě za odpady kdy u mé osoby došlo ke změně adresy trvalého bydliště. Platba na tuto adresu je prováděna SIPO. Byla má osoba přiřazena do počtu na platbu za odpady při změně adresy? Předem děkuji za info a s pozdravem Alexander Lestyan
Dobrý den,
změnu způsobu úhrady je nám nutno nahlásit, nemění se změnou adresy trvalého pobytu. V případě, že chcete navést do SIPO, musí se dostavit vlastník SIPA. Veškeré informace získáte u správce poplatku na tel: 596 581 217, 146, 150 nebo e-mailem dominika.rovna@muor.cz.
S pozdravem
Odbor správy majetku a hospodářské správy
13.2.2025, 13:20, Petra
Dobrý den, ráda bych se informovala, na co jsou použity vybrané poplatky ze psů? A jaký je důvod, aby pes v bytě byl za poplatek 1500 Kč a na rodinném domě 240 Kč, když i "domkaři" venčí psy mimo svou zahradu. Navíc za 1500 Kč dostaneme při platně poplatku pár pytlíků sáčků, které nevydrží ani měsíc. Proto by mě zajímalo, jak jsou vybrané poplatky použity. Děkuji.
Dobrý den,
místní poplatek ze psů má především regulační funkci, je to jediný nástroj obce k samotné regulaci chovu psů (proto rozdíl v sazbě za držení psa v bytě a v rodinném domě). Zároveň má pro obec funkci evidenční (město má přehled o počtu psů) a fiskální (z tohoto příjmu se financují provozní činnosti města spojené se zajištěním čistoty veřejných prostranství a provoz útulku pro psy).
Co se týče výše poplatku, sazby jsou v souladu se zákonem o místních poplatcích č. 565/1990 Sb., v návaznosti na obecně závaznou vyhlášku, která je schvalována zastupitelstvem. Problematiku venčení psů zákon neřeší. Pro bližší informace se s důvěrou obraťte na Ing. Michaelu Krulovou, tel. 596 581 218.
S pozdravem
Právní odbor
13.2.2025, 12:47, Jarek
V srpnu 2024 jste avizovali budování pokročilé senzorické sítě, která bude sloužit k detailnímu mapování a analýze klimatických podmínek ve městě. Budou někdy zveřejňovány údaje o kvalitě ovzduší ve městě? Například v systému MUNIPOLIS. Zvláště informace o poletavém prachu PM 10 a PM 2,5. Myslím si, že tento údaj by zajímal hlavně hoby běžce a cyklisty. A rovněž občany města a rodiny s malými dětmi. Děkuji za stanovisko
Dobrý den,
děkujeme za Váš zájem o pokročilé metody zpracování a získávání dat. Data ze senzorů budou přístupná s grafy na mapovém portálu, který bude spuštěn pro testovací provoz již toto jaro. Součástí klimatických dat jsou i informace o polétavém prachu PM 10, PM 2,5 a PM 1.
S pozdravem
Odbor rozvoje a investic
12.2.2025, 19:38, Matěj
Dobry den, prosim pěkně dokdy musim zaplatit poplatek za psa? Moc diky
Dobrý den,
místní poplatek ze psů je splatný do 31. května letošního roku, tzn. že jeho úhrada je možná i dříve než v květnu.
S pozdravem
Kancelář starosty
12.2.2025, 8:55, Jan Hrádek
Proč nejezdí MHD Orlová (501) po 17 hod. z Dětmarovic na aut. st.? Lidé se vrací z hor a musí jezdit do Orlové oklikou přes Bohumín. Tento dotaz pokládám každý rok, zřejmě zbytečně. Ti, kteří jizdní řády vytváří, zřejmě aoutobusy nejezdí. A dále proč občané 70+ platí v MHD 6 Kč? V jiných městech jezdíme zadarmo.
Dobrý den.
na přelomu let 2020 a 2021 proběhla optimalizace Městské autobusové dopravy Orlová (MAD) ke snížení prokazatelné ztráty a tím navyšujících se nákladů na její provoz. Na základě vytíženosti spojů jednotlivých linek MAD došlo ke změnám jízdních řádů a snížení výkonů v podobě omezení či zrušení málo využívaných spojů. Z uvedených důvodů proto nelze zajistit spojení na každý jednotlivý vlakový spoj v Dětmarovicích, spoje byly využívány minimálně. Z Dětmarovic v pracovní dny jede spoj linky č. 501 v 16:18 a 18:13 a o víkendech v 16:13, 17:13, 19:20 a 18:12 spoj linky 874553.
A co se týče ceny jízdného, tak občané 65+ mají v zóně 15 – Město Orlová cestování zdarma po nahrání 365denní dlouhodobé časové jízdenky na kartu ODIS (cena 0 Kč). V případě jízdy na vlakové nádraží v Dětmarovicích se jedná o cestu v zóně 150 – Orlová XL, která zahrnuje zónu 15 (jízdné v tarifu MAD – pro vás zdarma) a zónu 7 – Region (zlevněné jízdné – 6 Kč).
S pozdravem
Odbor dopravy
9.2.2025, 12:28, Dominik
Dobrý den, chci se zeptat na cestu na ul. Odlehlá.Minulý rok proběhla oprava a cesta začíná být ve stejném stavu jako před opravou, opět tankodrom.Bylo by možné cestu poopravit.
Dobrý den,
kontrolu stavebně-technického stavu komunikace provedeme po skončení zimního období. Po její kontrole budou případně přijata opatření.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Odbor správy majetku a hospodářské správy
6.2.2025, 20:00, Jelínková
Dobrý den, v blízkém okolí budovy Gymnázia Orlová (tř. Osvobození 1313), se vyskytují potkani. Mohu doložit videozáznam. Domnívám se, že výskyt těchto hlodavců ohrožuje zdraví občanů. Poprosím o vyjádření/stanovisko k výše uvedenému. Děkuji, Jelínková
Dobrý den,
deratizační firma tento podnět prošetří a následně provede represivní deratizaci.
S pozdravem
Odbor správy majetku a hospodářské správy
5.2.2025, 6:18, Vašut Oldřich
Dobrý den. Obdržel jsem od odboru dopravy výzvu doporučeným dopisem k zaplacení částky za překročení rychlosti. Jelikož dlouhodobě pracuji mimo trvalé bydliště, je pro mne problém vyzvednout si doporučený dopis ve stanovené lhůtě. Zajímalo by mne proč jsem tuto výzvu nedostal do datové schránky, kterou jsem si z popudu státní správy před dvěma roky zřídil? Podotýkám, jsem soukromá osoba. Citace zákona: " Provoz datových schránek upravuje zákon č. 300/2008 Sb. o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, známý jako zákon o datových schránkách. Ten mimo jiné uděluje úřadům povinnost komunikovat přes datovou schránku s osobami, které jí disponují." Děkuji za odpověď. Vašut
Dobrý den,
výzva k zaplacení určené částky Vám byla zaslána jako fyzické osobě, která nemá zřízenou datovou schránku, proto Vám byla zaslána prostřednictvím České pošty. Tuto skutečnost před odesláním kontrolujeme v Registru obyvatel. Povinnost zřídit si datovou schránku mají od r. 2023 pouze právnické osoby a OSVČ. Vaše vozidlo je však registrováno na Vás jako na fyzickou osobu nikoli na OSVČ. V případě, že si nevyzvednete zásilku ve stanovené lhůtě na pobočce České pošty, bude Vám po 10 dnech vhozena do poštovní schránky.
S pozdravem
Odbor dopravy
3.2.2025, 10:14, Pavla Šimčíková
Dobrý den, na ulici Polní - za domovem pro seniory je venkovní posilovací hřiště pro obyvatele našeho města. Mohl by se prosím zakoupit stroj na posilování horních a dolních končetin vlastní vahou? Perfektně by doplnil stávající stroje. Děkuji pěkně za info.
Dobrý den,
město Orlová neplánuje pořízení dalších strojů k domu s pečovatelskou službou na ul. Polní. V nejbližší době však začne realizace workoutového hřiště umístěného vedle nedokončeného víceúčelového hřiště u ZŠ U Kapličky.
S pozdravem
Odbor správy majetku a hospodářské správy
2.2.2025, 10:37, Jarek
Na ulici Ke Studánce, přímo naproti restaurace Studánka na sloupu V.O. číslo 51/16 nesvítí světlo.
Dobrý den,
světelný bod V.O. číslo 51/16 již byl opraven. Děkujeme za Váš podnět.
S pozdravem
Odbor správy majetku a hospodářské správy
30.1.2025, 10:40, Kamila Vuchova
Dobry den chtela bych se zeptat mam Insolovenci kterou řádně platím a zajímalo by me jestli i prez to mohu pracovat na živnost? Dekuji
Dobrý den,
insolvence může být v některých případech překážkou provozování živnosti. Konkrétně by se mohlo jednat o překážku provozování živnosti dle § 8 zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů (dále jen živnostenský zákon), který zní:
§ 8 odst. 1 – Živnost nemůže provozovat fyzická nebo právnická osoba, na jejíž majetek byl prohlášen konkurz, ode dne:
a) prodeje závodu jedinou smlouvou v rámci zpeněžení majetkové podstaty,
b) nabytí právní moci rozhodnutí, kterým soud ukončil provozování závodu nebo ode dne určeného v tomto rozhodnutí jako den ukončení provozování závodu.
§ 8 odst. 2 – Živnost nemůže provozovat fyzická nebo právnická osoba, a to po dobu 3 let od právní moci rozhodnutí o zamítnutí insolvenčního návrhu proto, že majetek dlužníka nebude postačovat k úhradě nákladů insolvenčního řízení z důvodu, že pro uspokojení věřitelů je majetek dlužníka zcela nepostačující. Živnost dále nemůže provozovat fyzická nebo právnická osoba, a to po dobu 3 let od právní moci rozhodnutí o zrušení konkursu proto, že majetek dlužníka je zcela nepostačující pro uspokojení věřitelů.
§ 8 odst. 5 – fyzická nebo právnická osoba, které byl uložen zákaz činnosti, nemůže po dobu trvání tohoto zákazu provozovat živnost, do jejíž obsahové náplně tato činnost spadá.
Z výše uvedeného vyplývá, že v některých konkrétních případech, kdy běží insolvence, nelze podnikat podle živnostenského zákona. Netýká se to však všech druhů insolvenčních řízení. Aby však bylo možno s určitostí odpovědět na váš dotaz, je potřeba znát konkrétní způsob řešení Vaší insolvence.
Doporučuji Vám proto obrátit se na některý živnostenský úřad a Vaši konkrétní situaci zkonzultovat. Pokud máte zájem problematiku řešit s naším živnostenským úřadem, kontaktujte, prosím, paní Bc. Janu Bukovskou, e-mail jana.bukovska@muor.cz nebo Bc. Gabrielu Majzlíkovou, e-mail gabriela.majzlikova@muor.cz. Obě jsou k zastižení také telefonicky, a to na tel. č. 596 581 473.
S pozdravem
Odobr vnitřních věcí a živnostenský úřad
29.1.2025, 18:58, Petr Rychlý
Teď jsem četl že bude pokračovat revitalizace 5 etapy-tak doufám že se opraví chodníky na 1.máje, je to tam hrozné
Dobrý den,
na ul. 1. máje proběhlo geodetické zaměření významné části chodníků (1546,43 m2) a nyní se zpracovává projektová dokumentace. Realizace oprav se předpokládá v letošním roce.
Zcela chápeme vážnost Vámi popsaného problému, ale danou věc nelze nikterak urychlit, protože všechny výše uvedené procesy musí bezpodmínečně proběhnout předtím, než dojde k realizaci. Děkujeme za pochopení a žádáme o trpělivost.
S pozdravem
Odbor správy majetku a hospodářské správy