DOTAZY OBČANŮ

Níže uvedený formulář slouží pro vložení dotazu, oznámení, podnětu nebo připomínky:







Zodpovězené dotazy občanů:


20.1.2021, 10:05, Marek

Dobrý den.Chci se zeptat zda-li město neuvažuje o zvýšení počtu parkovacích míst Na Stuchlíkovci na staré cestě u věžáků nynější příjezd k parkovišti kolem budky "gofry" tzv. šikmým stáním.Diky za odpověď.

Dobrý den,

město Orlová stejně jako jiná města parkování dlouhodobě trápí. Bohužel možnosti rozšiřování parkovacích míst se rapidně snižují. Město Orlová si nechalo zpracovat plán, ve kterém jsou vytipována místa, kde by se ještě parkování ve městě mohlo rozšířit. Grafický přehled naleznete na https://www.lepsi-orlova.cz/soubory_texty/42_3-graficke-navrhy-pdf.pdf. Přestože z Vašeho popisu není úplně zřejmé, o kterou komunikaci jde, můžeme obecně konstatovat, že v této lokalitě již nelze rozšířit podélná nebo šikmá stání. Překážkou pro zřízení tohoto typu míst je zpravidla existence sítí nebo nesplnění dopravních předpisů a norem.

Odbor rozvoje a investic



20.1.2021, 7:02, Vier Schimke

Dobry den, objednala jsem se online na CD dne 22.2.2021, cas 14.30-15.30, neobdrzela jsem PIN. Jak to resit . S pozdravem Schimke Viera

Dobrý den,

PIN na objednání je 2451.

Odbor vnitřních věcí a živnostenský úřad



19.1.2021, 6:42, Monika O.

Dobrý den, Město Orlová je vlastníkem hřbitova, zajímá mne proč není možné poplatky za hrobní místo platit převodem na účet a pořád je třeba chodit osobně do kanceláře vedle hřbitova a platit pouze v hotovosti. Navíc zde pracovní doba je od 8:00 do 14:00 hodin, což pro zaměstnaného člověka je problém. Může s tímto město něco udělat?

Dobrý den,

v současné době lze poplatky hradit v hotovosti nebo složenkou. Vzhledem k tomu, že po uplynutí doby, na kterou byla smlouva o nájmu hrobového místa uzavřena se musí uzavřít smlouva nová a nájem a úhrada za služby spojené s nájmem hrobového místa jsou splatné předem jednorázově na celou dobu nájmu, hradí většina občanů poplatky v hotovosti při podpisu smlouvy o nájmu hrobového místa. Hřbitovní správa se snaží každému občanovi vyjít vstříc a po individuální domluvě lze potřebné záležitosti vyřídit i mimo pracovní dobu.

Odbor správy majetku města a hospodářské správy



18.1.2021, 18:31, Lenka Klajmanová

Dobrý den, zajímalo by mě, proč nejsou od sněhu uklizené chodníky v Orlové - Městě, konkrétně podél hřbitova a dál podél ulice Klášterní. Taky mě zajímá, jestli je v dohlednu oprava (nejen látání) ulice Klášterní, především podél hřbitova. Děkuji za odpovědi Klajmanová

Dobrý den,

k Vašemu dotazu ve věci odklízení sněhu z chodníků v Orlové-Městě sdělujeme, že město Orlová již vyzvalo společnost SMO k provádění zimní údržby na komunikacích a chodnících dle schváleného operačního plánu zimní údržby. K opravě komunikace na ul. Klášterní v Orlové-Městě Vám sdělujeme, že tuto zařadíme do návrhu seznamu oprav komunikací na rok 2021, její případná oprava bude realizována v závislosti na množství přidělených finančních prostředků. Děkujeme za Vaše podněty.

Odbor správy majetku a hospodářské správy



18.1.2021, 15:59, Michal Mokrejš

Dobrý den, můj dotaz směřuje na svoz odpadů. Musím tento poplatek platit jak v místě trvalého bydliště, tak také v místě současného bydliště, kde jsem v nájmu (svoz odpadů je zde započítán). Oba tyto bydliště jsou v Orlové, pouze na jiných místěch. Děkuji za odpověď S pozdravem Mokrejš

Poplatek za za provoz systému, shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů platí fyzická osoba přihlášena v obci. Jelikož jste přihlášen v Orlové, odpad platíte v Orlové za svoji osobu JEN JEDNOU, a to i v případě, že se zdržujete na kontaktní adrese v obci.

Pokud máte poplatek za odpady uvedený v nájemní smlouvě, musíte vědět, pod jakým variabilním symbolem je městu odváděn (tedy na čí jméno). Bylo by vhodné dostavit se i s nájemní smlouvou na městský úřad (2. patro, kancelář 232, Ing. Buchtová, ) a zkontrolovat, kde se poplatek započítaný v nájmu připisuje.

Odbor správy majetku a hospodářské správy



17.1.2021, 15:16, Vítězslav Kallus

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, zdali by bylo možné zpomalit provoz ma ulici Krátká(retarder, značka ,obytná zóna) apd. Po ulici prochází spousta malých dětí a není tam chodník, nejhorší je to naproti pivnici pětka, tam není šance uhnout. Děkuji za odpověď.

Vážený tazateli,

se svými poznatky a žádostí o zpomalení provozu na ul. Krátká např. umístěním příčného prahu se písemně obraťte buď na správce komunikace, odbor správy majetku a hospodářské správy, anebo na odbor dopravy Městského úřadu Orlová. Dopravní situace a Vaše žádost bude projednána s dopravním inspektorem Policie ČR Dopravního inspektorátu Karviná spolu s návrhem řešení.

Odbor dopravy



17.1.2021, 12:18, David Kornas

Dobrý den můžu se zeptat jestli odhrnete sníh v Orlové - Městě třeba tady kolem Ostravské ulice od té doby co napadl 1. sníh tady chodníky ještě nikdo neodhrnul. S pozdravem Kornas

Dobrý den,

k Vašemu dotazu ve věci odklízení sněhu z chodníků v Orlové-Městě sdělujeme, že město Orlová již vyzvalo společnost SMO k provádění zimní údržby na komunikacích a chodnících dle schváleného operačního plánu zimní údržby.

Odbor správy majetku a hospodářské správy



16.1.2021, 10:44, Ondrusz

Dobrý den, mam dotaz kde máte umístěn teploměr podle kterého informujete o teplotě na stránkách města, venku je minus 5 a vy uvádíte plus 4,5. To je asi na vrátnici. S pozdravem Ondrusz

Dobrý den,

děkujeme za upozornění. Uvědomili jsme o tomto nedostatku správce našich webových stránek a zadali jsme požadavek na kontrolu a aktualizaci zdroje dat. Dohlédneme na to, aby zobrazované údaje co nejdříve opět odpovídaly realitě.

Kancelář starosty



16.1.2021, 9:42, Sandra

Dobrý den , měla bych zájem o stolní kalendář města Orlové . Kde si mužů zažádat o něho . Děkuji za odpověď

Dobrý den,

několik posledních městských kalendářů máme ještě k dispozici. Kalendář vám vydá paní Jana Mravcová, vedoucí kanceláře starosty. Termín vyzvednutí si prosím domluvte na e-mailu jana.mravcova@muor.cz.

Kancelář starosty



15.1.2021, 11:03, Radek

Kamarádka nemůže vybrat peníze rodičovský příspěvek má případnou občanku nemá pás jak to má udelat

Dobrý den,

pokud má občan v držení občanský průkaz, kdy platnost průkazu skončila v době nouzového stavu, doporučujeme obrátit se na Českou poštu s dotazem, zda vydávají finanční hotovost a písemnosti i po předložení neplatného občanského průkazu, případně které další doklady je potřeba předložit. V každém případě je nutné požádat o nový občanský průkaz. Žádost lze podat u kteréhokoliv úřadu s rozšířenou působností a to ve standartní lhůtě 30 dní, ve zkrácené lhůtě 5 pracovních dní (správní poplatek 500 Kč), do 24 hodin (správní poplatek 1 000Kč, vyzvednutí pouze v Praze).

Odbor vnitřních věcí a živnostenský úřad



15.1.2021, 8:51, Alena Gorgoszová

Kdy budou na stránkách města konečně pravidelně zveřejňovány Orlovské noviny? Je vidět, že s novým rokem se nic nezměnilo a pracovník, který to má na starosti, je opravdu tak zatížen prací?

Dobrý den,

Orlovské noviny jsou na webu města Orlové zveřejňovány pravidelně. První číslo Orlovských novin v roce 2021 vyšlo dnes a v průběhu dneška bude také na webových stránkách zveřejněno.

Kancelář starosty



13.1.2021, 13:47, Emil Vyhlas

Dobrý den, mám dotaz,budete opravovat chodníky,co jsou mezi panelákama , některé úseky to je katastrofa-třeba třetí etapa...U ILY...Energetiků...Okružní... děkuji za odpověd´

Dobrý den,

k Vašemu dotazu Vám sdělujeme, že zástupce odboru správy majetku a hospodářské správy provedl kontrolu stavu chodníků na území města Orlová a na základě této kontroly bude město Orlová postupně tyto chodníky opravovat.

Odbor správy majetku a hospodářské správy



12.1.2021, 22:01, Jiřík

Kororonavirus Ve Zpravodajství "Koronavirus" jsou údaje k dnešnímu dni, tj. 12.1.2021 ze dne 4.12.2020 (resp. k 3.12.2020). Což je údaj více než měsíc starý. Kolem voleb do Kraje a Senátu pan starosta natáčel aktuální stav a opatření města, nyní nic. Zajímalo by mne třeba kolik je nyní nakažených občanů, hospitalizovaných v Karviné a Havířově, vyléčených i úmrtí orlováků s covidem. Zda platí v období mimořádného stavu parkování zdarma před MěÚ, nebo už bylo zrušeno (u výběrčího automatu zmínka není). Zda se budou provádět testy na covid-19 ze slin v bývalé nemocnici. Jak mají občané postupovat při registraci na vakcinaci - byl slibován výběr vakcín, ale vakcinuje se pouze od Pfizeru, v následujících dnech snad od Moderny, ale obě jsou na základě messengeru, jak postupovat, pokud se rozhodnu pro vektorovou, nejlépe 1/2 roku ověřenou od Sputnik V, kterou nakoupil Izrael, Maďarsko, Indie a další. Případně další informace pro občany v souvislosti v koronavirem.

Dobrý den,

město Orlová jako jedno z mála uveřejňovalo od počátku pandemie COVID-19 aktuální data, která se týkala pozitivně testovaných a vyléčených občanů města. V té době nebylo možné tato data nikde jinde získat. Prvotně jsme je zveřejňovali jednou denně, následně dvakrát týdně a nakonec jednou týdně. Zveřejňování těchto dat jsme na začátku prosince ukončili, protože existuje několik portálů, kde lze data jednoduše získat, a to i podrobněji popsaná. Město Orlová mohlo zveřejňovat mapy za ORP (Orlovou, Petřvald a Doubravu). Dobře zpracovaná data najdete například zde:

https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/koronavirus-a-cesko-mapa-aktivnich-pripadu-v-okresech-cr-40337119

Počet hospitalizovaných občanů za město je údaj, který neznáme. Kraj jsme několikrát žádali o zřízení odběrového místa v Orlové, ale ten to neakceptoval. Antigenní testy zdarma provádí soukromá ORL ambulance MUDr. Ing. Petra Skiby v orlovské nemocnici.

Město Orlová bude pomáhat svým občanům s registrací na očkování proti COVID 19, zatím starším 80 let a následně pak každému, kdo o to požádá. Kontakty a princip pomoci naleznete v článcích v sekci Zpravodajství – Koronavirus. Výběr vakcín nejde za městem.

Parkování zdarma na parkovišti před MěÚ již bylo zrušeno. Parkování se neplatilo v období jarního nouzového stavu, viz USNESENÍ vlády České republiky č. 214 ze dne 15. března 2020, které zakazovalo "s účinností ode dne 16. března 2020 od 6:00 hod. do dne 24. března 2020 platnost nařízení, kterým obec vymezuje oblasti obce, ve kterých lze místní komunikace nebo jejich určené úseky užít za cenu sjednanou v souladu s cenovými předpisy". Opětovně k tomuto opatření Vláda ČR nepřistoupila.

Kancelář starosty, Odbor správy majetku města a hospodářské správy, Odbor dopravy



12.1.2021, 20:16, Kartáriková

Dobrý den,proč na ul Adamusova dali značku jen pro záchranné služby,kdzž sanitka ,hasiči i policajty parkují na chodnících,Je jasné,že jdou co nejblíž k baráku,ale proč nezmyslně blokuájeme 3 parkovací místa.Dálle proč platíme městskou policii,když nejaký dobrák je zavolá ,že tam parkuje auto a oni pokutujou jen jedno auto a další 2-3 si nevšímají.Není to zcestné,když tam dojedou a nepokutujou i ostatní řidiče,Bolo by dobré a užitečné značku zrušit.

Dobrý den,

po dnešním šetření na místě sdělujeme, že dopravní značení na parkovišti ul. Adamusova B1 zákaz vjezdu s podtabulkou E13 "mimo IZS" bylo instalováno v roce 2018 na základě žádosti odboru rozvoje a investic v rámci revitalizace V. etapy. Účelem DZ je zajištění přístupu k domu č. p. 1247, 1248, kdy před instalací DZ docházelo k blokování přístupu na chodník z parkoviště, čímž byl znemožněn přístup imobilních občanů k vozidlům.

Odbor dopravy



12.1.2021, 15:04, Jaromír 831

Dobrý den, k dotazu ze dne 15.11.2020 ohledně dočasného umístění kontejnerů pod balkony domu č.p.831 jste odpověděli, že zpětné přemístění budete řešit po dokončení rekonstrukce parkoviště u Moravy. Parkoviště jsou dokončena, ale kontejnery zůstaly pod balkony domu 831. Na tento náš dotaz již z Vaší strany bylo zodpovězeno, že kontejnery budou umístěny zpět na původní místo. K dnešnímu dni však jsou pořád na provizorním místě u domu 831. Jak dlouho tam ještě budou? Při větru z odpadků létají sáčky a strom vedle nich je ověšen až k balkonům. Je to nechutné. Pevně věříme, že dostojíte svému příslibu a umístíte kontejnery na původní místo, kde byly před zahájením rekonstrukce parkoviště. Děkuji.

Dobrý den,
ano, nádoby budou přemístěny zpět na původní místo v průběhu měsíce února, musí se zajistit, aby na místě přesunu neparkovala žádná vozidla.
Odbor správy majetku a hospodářské správy