Žáci ze ZŠ Jarní se účastnili v rámci PROPU školní vzdělávací akce

 

Žáci 4. ročníku ze ZŠ Jarní se 6. června 2025 vydali na vzdělávací akci do Bohumína. Účastnilo se jí 8 žáků. Doprovázela je třídní učitelka J. N. Nelhübelová a asistentka pedagoga I. Szabóová.  Sraz před školou měli žáci o něco dříve, již o půl osmé stáli natěšeně před školou a hned jsme se všichni vydali na autobusovou zastávku.  

Vzdělávací akci jsme nazvali Bohumínská naučná stezka, protože žáci putovali  a  postupně procházeli úseky, na kterých proběhli různé naučné, odpočinkové a sportovní aktivity.

Hned po příjezdu jsme navštívili nádraží. Žáci se zde zajímali o profese zajišťující jeho provoz,  správu a bezpečnost cestujících. Ohromila je vstupní hala, perón, kolejiště, vlaková souprava. Někteří žáci byli na nádraží poprvé. Poté jsme došli do prostor parku Petra Bezruče, kde obdivovali vzrostlé stromy i květenu. Součástí parku je i Mauglí farma. Tady jsme se zabývali i ekologickými aktivitami. V závěrečné fázi vzdělávací akce jsme navštívili golfové hřiště, lanové centrum a vyhlídku. Žáci si vyzkoušeli golf, který nikdy nehráli a velmi je to bavilo. Dosahovali skvělých výsledků. Vyšlapali schody na vyhlídku. Výhled na Bohumín stál za tu námahu. Trénovali chůzi v útvarech a nakonec si užili sportovní aktivity na dvouúrovňové lanové dráze, který je umístěna v areálu Hobbyparku v Parku Petra Bezruče. Jedná se o lanovou dráhu o celkové délce 126 metrů, která je tvořena 6 dvouposchoďovými věžemi vzájemně propojenými lanovými stezkami s různými typy překážek. Prostě splněný dětský sen. Při přesunech jsme si povídali a ukazovali profese, které lidé ve městech vykonávají.

Po příjezdu do školy žáci ve skupinách zhodnotili vzdělávací akci, shrnuli svoje poznatky, vyprávěli si o všem, co během putování bohumínskou stezkou zažili.

Ve 13.00 hodin nám náš projekt skončil. Žáci se rozcházeli domů spokojeni, plni dojmů a zážitků. Vzdělávací akce byla zábavná, naučná, podporovala zdravý životní styl a studijní motivaci žáků.

 

 

J. N. Nelhübelová


Datum zveřejnění/aktualizace: 12.6.2025

Zpět na výpis