Netradiční výuka na ZŠ MLÁDÍ
Žáci základní školy Mládí se v květnu a červnu mohli v rámci výuky účastnit hned několika zajímavých aktivit, které rozvíjely jejich kompetence občanské, sociální, komunikační i kompetence k řešení problémů.
Byli součástí veřejného výzkumu, testovali digitální výukovou hru a zajímali se
o média nejrůznějšími možnými způsoby.
V rámci projektu O2 Chytrá škola, který má za cíl naučit děti, rodiče a pedagogy, jak využívat technologie a být přitom v bezpečí na internetu, se realizuje každý rok nový výzkum zaměřený na tuto oblast. Výzkum pro tento rok byl zaměřený na zjištění rozdílu mezi realitou a představami rodičů. Cílem výzkumu je získat a vyhodnotit nezkreslené informace o tom, jak děti využívají mobilní telefon/internet. Zároveň se ještě více zaměřoval na vnímání různých internetových hrozeb.
Žáci 4. - 9. tříd se při vyplňování dotazníku poctivě zamýšleli nad svou vlastní situací v souvislosti s používání elektroniky a internetu. Poté diskutovali, srovnávali se a aktivně se zajímali o probírané téma. Jsme zvědaví, co výzkum ukáže. Výsledky zjistíme na stránkách a sociálních sítích O2 chytrá škola (https://o2chytraskola.cz/vyzkumy).
Týdny mediálního vzdělávání 22.5.-16.6.2023 pořádá pro školy i veřejnost vzdělávací program JSNS - JEDEN SVĚT NA ŠKOLÁCH, fungující pod organizací Člověk v tísni, o. p. s. Škola Mládí se již tradičně do této akce zapojuje. (https://www.jsns.cz/projekty/medialni-vzdelavani/tydny-medialniho-vzdelavani )
Letos jsme realizovali tyto aktivity:
- žáci devátého ročníku sledovali online diskusi s tématem “Kvalitní žurnalistika
v době umělé inteligence”
- s ITVO se natáčel medailonek k návrhu žáků do participativního rozpočtu
- proběhlo školní kolo soutěže Prezentariáda žáků druhého stupně - na tématech, která žákům byla blízká, poměřovali své schopnosti prezentovat. Jednoznačně se jedná o dovednost, kterou využijí napříč všemi předměty i školami.
- v neposlední řadě se žáci 7. a 8. ročníků zapojili do testování nové výukové videohry organizace Člověk v tísni. Interaktivní hra ve výuce otevírá téma budování návyků v digitálním světě. Svým formátem navazuje na úspěšný první díl, který se věnoval tématu kyberšikany - digistories Nela. Žáci ZŠ Mládí byli součástí tvorby hry - resp. dali tvůrcům zpětnou vazbu, které části hry by bylo dobré upravit a jaký mají na hru názor.
- stále podporujeme činnost školních médií - psaní školního časopisu GirBoy a pravidelné rozhlasové týdenní relace. Žáci získávají zkušenosti a aktivně tvoří mediální příspěvky, kterými informují spolužáky o dění ve škole i městě.
Netradiční metody výuky přinášejí zážitky a ty se jen tak nezapomenou. Doufáme, že se i v budoucnu budeme moci zapojit do výzkumů, nebo přípravy výukových novinek.
Školní metodička prevence Mgr. Lenka Pastirčáková
ZŠ Mládí Orlová
Zpět na výpis