Lékárna na ZŠ Mládí

Unikátní projekt žáků třídy 9.A vytvořený pod vedením paní asistentky pedagoga Dagmar Petrové.

Žáci devátých ročníků před koncem školního roku dlouze plánovali jak se rozloučit s učiteli i celou školou, aby se jim dobře odcházelo a uzavřeli nějak netradičně své devítileté základní vzdělávání.

Rozloučení se skládalo z jejich upřímných projevů, vzpomínkových prezentací, obdarování jejich třídních učitelů i asistentek pedagoga a z předání putovního poháru budoucím deváťákům za znělky “We are the champions”.

Když se pak deváťáci rozešli poděkovat jednotlivě i učitelům celého 2. stupně, předali jim žáci 9.A i malou ručně vyráběnou krabičkou - jako od léků.

Učitelé si přečetli popisky na obalu, koukli dovnitř a zjistili, že mají v ruce příbalový leták, který vypovídal o nich samotných… žáci své poděkování zabalili do milých slov a s humorem připomněli kantorům jejich jedinečnost, jejich oblíbené hlášky, co pro ně znamenali a co se od nich naučili.

V tělocvičně po oficiálním ukončení nebylo hned prázdno, tancovalo se tam na oblíbenou školní píseň a učitelé se v hloučcích smáli vtipným slovům, které si vzájemně četli v jejich příbalových letácích.

 

Když jsem měla možnost přečíst si některé, došlo mi, jak úžasně p. asistentka D. Petrová žáky směrovala. Je pro školu velmi důležitá i jako zdravotnice a k tomu s žáky ve třídním kolektivu pracuje velmi netradičně.

Letáky byly psány pro tablety, roztoky, sirupy, kapky, doplňky stravy i čípky. Jména učitelů byla zkomolena tak, aby končila jako léky, např. - nex, - ifen, - zepam, - siv, aj.

 

Malá ukázka z naší  “lékárny”:

Švédské kapky měly krásné motto: “Všechny cesty vedou do Říma”

 

Žáci sledují i co učitele občas trápí a tak jeden z nich umí tlumit dráždění ke kašli a navrací ztracený hlas. Musí se zapíjet pouze čajem z maxi velkého hrníčku. Vytváří symbiózu mezi vámi a matematikou a léčí barvoslepost…

 

Slunce, dech a pohyb - fermentovaný prášek - doplněk stravy pro ty, koho baví poznávačky, milují biologii a chemii, zbožňují rostlinologii a obdivují šutrologii.

 

Paní jazykářce žáci vymysleli, že je jako účinný doplněk stravy k stimulaci výkonu mozku ovlivňující lingvistiku. Z nežádoucích účinků se vzácně  může objevit: tatrmanština,pinguiština,... a co si pamatovali za moudrá slova? !!BDĚTE!! SNĚTE!! ŽASNĚTE!! …MĚJTE NADHLED…

 

Antidepresin má jasně napsáno čemu věnovat pozornost před použitím: snižuje totiž zábrany a dokonce způsobuje ochotu a vstřícnost. Neužívejte, jste-li líní pracovat na cílech, může způsobit nedostatek prokrastinace… :-)

 

Bylo zvláštní si sama sebe představit jako lék pro ty, které učím. Trávíme s žáky jako učitelé ale celkem dost času, proto na ně vždy nějak působíme, máme očekávání, trváme na tom, že se budou rozvíjet a chovat se k sobě pěkně. Účinky se dostaví podle dávkování, síly - trpělivosti a hlavně našeho osobního nasazení. Věřím, že se nám v ZŠ Mládí daří mít učitelský sbor, který je tím nejlepším pro zdravý vývoj nám svěřených dětí. A přeji kolegům učitelům během dovolené co nejpohodovější prodloužení jejich expirační doby.

 

Učitelka a školní metodička prevence na ZŠ Mládí Mgr. Lenka Pastirčáková

 

 

 


Datum zveřejnění/aktualizace: 14.7.2022

Zpět na výpis