MAP II - Třídní učitel v době postcovidové - 1. díl

Na co se připravit a jak komunikovat s dětmi po návratu do školy? Otázka, kterou si klade snad každý učitel, vědom si této nelehké situace.  Bude to jistě velká zátěž pro všechny, ale obtížnost v návratu nebude mít vliv jen na děti. Téměř roční mezera osobního kontaktu ve škole jistě zanechala hluboké šrámy, které bude třeba citlivě ošetřit. Je jisté, že se mohou promítnout emoce z covidové doby, ztráta kázeňských návyků, změna “běžného” režimu dne a částečné nebo úplné přerušení sociálních kontaktů.

Pedagogům základních škol v Orlové a v přilehlých obcích bylo z projektu MAP II – ORP Orlová umožněno školení pomocí webináře “Třídní učitel v době postcovidové”, jehož průvodkyní byla psycholožka PhDr. Helena Vrbková, která se specializuje na práci s třídním kolektivem a pedagogickými týmy. Webinář zajistila skupina pro rovné příležitosti. Online se připojilo celkem 110 pedagogů ze všech základních škol z Orlové, Doubravy a Petřvaldu.

Cílem bylo ukázat možné cesty pro opětovné upevnění kázně a pravidel, abychom byli připraveni, až přijde definitivní návrat běžné výuky. Paní psycholožka rovněž představila nástroje, jak vést efektivní komunikaci, jak motivovat a předávat odpovědnost dětem.

Celkem se semináře plně financovaného z projektu MAP II – ORP Orlová zůčastnilo 108 pedagogů.

                  Ing. Světlana Majetná, členka pracovní skupiny rovné příležitosti

 


Datum zveřejnění/aktualizace: 13.4.2021

Zpět na výpis