Historie Orlové - 1967

  • Dokončení ústřední části 1. okrsku nového města otevřením restaurace Centrum a kulturně osvětové části objektu.
  • V příměstské oblasti v Orlové-Lutyni otevřeno letní kino, organicky zakomponované do svahovitého terénu.
  • Zahájena výstavba bytů v 2. okrsku nového města ve směru k pozdější nemocnici. Byly dostavěny v roce 1975, rovněž pro přibližně pět tisíc obyvatel.
  • Zastavení již vyčerpaného Dolu Čs. Pionýr, závodu 2 (někdejší Důl Václav) v Orlové-Porubě.
  • Zastavení koksovny v Orlové-Lazích, částečné převeden její specializované produkce (smolná baterie) mimo region.
  • Potíže s udržování železničního tělesa Košicko-bohumínské dráhy, koncentrující se do úseku Louky – Orlová, vedly k rozhodnutí zrušit celý úsek mezi Bohumínem a Loukami a přeložit ho na novou trasu přes Dětmarovice. Jiné varianty řešení se nepodařilo prosadit, Orlová se stala mezi městy své velikosti jedinou v republice bez železnice.
  • V roce 1967 byla Orlová odříznuta i od postupně zkracované tramvajové trati z Karviné přes Petřvald do Ostravy. Nově zaváděné autobusové linky byly směrovány převážně na Orlovou–Lutyni.

Datum zveřejnění/aktualizace: 1.1.1967

Zpět na výpis