Mapy
MAPY
Fotogalerie
FOTOGALERIE
Online Rezervace
ONLINE REZERVACE
Dotazy občanů
DOTAZY OBČANŮ

DOTAZY OBČANŮ

Níže uvedený formulář slouží pro vložení dotazu, oznámení, podnětu nebo připomínky:








Zodpovězené dotazy občanů:


Dobrý den, prosím kdy bude vyvezena nádoba na tuky a oleje umístěná na Dětmarovické ulici v Orlové. Děkuji F. Vlček

František Vlček

Dobrý den,
jak nám sdělil odbor správy majetku a hospodářských služeb, byl požadavek na mimořádný svoz jedlých olejů a tuků společností, která provádí svozy, zaslán koncem dubna. Obvykle je svoz proveden do 14ti dnů, bohužel vzhledem k pandemii koronaviru se svoz může prodloužit. Děkujeme za pochopení.
S přáním pěkného dne
Nataša Cibulková




Chci se zeptat bydlím v lesoparku dnes sem viděl jak uklízíte lesopark a bordel z pudlic hází vaší pracovnici do našich pudlic je to normální že budete plnit naše pudlice odpadem z lesoparku a já to nemám kam pak davat

Pavel

Dobrý den,

odbor správy majetku a hospodářské správy Vámi zmíněnou záležitost prošetřil a bylo zjištěno, že se tak opravdu stalo. Lesopark uklízí pracovníci veřejně prospěšných prací a k tomuto účelu mají také přistaveny 2 kontejnery, do kterých mají odpad vhazovat. Tyto byly bohužel v den úklidu plné. Úředníci odboru upozornili tyto pracovníky, že nesmí vhazovat odpad z úklidů do Vám přidělených kontejnerů na odpad. Omlouváme se za způsobené problémy.
S pozdravem
Nataša Cibulková




Dobrý den, mám dotaz, syn 30.5. 2020 dosáhne věků 15 let. Vystavujete již občanské průkazy? Za odpověď předem děkuji. S pozdravem Petrakovičová

Taťána Petrakovičová

Dobrý den,
v současné době je možné se dostavit k podání žádosti o vydání občanského průkazu. Jelikož je nezbytné nadále dodržovat zpřísněné hygienické podmínky, využijte možnost rezervace prostřednictvím webových stránek města, případně telefonicky.
Jana Marmolová




Dobrý den, mám spíše prosbu než dotaz. Na "křižovatce" A. Jiráska a Kosmonautů(u školky Orlík) je živý plot, díky kterému se stává křižovatka nepřehlednou. Tím pádem zda by byla možnost umístit zde zrcadlo či odstranit živý plot. Dále na této cestě (A. Jiráska) je omezena rychlost a 1 retarder nic méně jeden očividně nestačí u domu 819 a dále si hrají i děti. A 99% řidičů nedodržuje rychlost která je zde určena. Tak zda by byla možnost za křižovatku A. Jiráska X M. Ryšky umístit retarder, či kontrolní radar aby jste to co zde píšu měli potvrzené. Předem děkuji za odpověď M. Š

Monika Š

Dobrý den,

dle informace odboru správy majetku a hospodářské správy bylo dne 5.5.2020 provedeno šetření na místě samém. Živý plot bude od chodníku ořezán. Co se týče umístění dopravního zrcadla a retardéru, bude projednáno s odborem dopravy a dopravním inspektorátem PČR.
S pozdravem
Nataša Cibulková




Dobrý den, zasílám podnět a prosbu na prořezání stromů v lanovém centru pro děti v lesoparku. Dnes jsem tam byla s tříletou vnučkou a půl metru od ní spadla že stromu docela silná větev. Být kousek vedle, jedeme s minimálně rozbitou hlavou do nemocnice. Buď to tam prosím zahraďte,ať tam děti nechodí nebo vyřežte suché větve ze stromů. Je to opravdu nebezpečné. Děkuji a jsem s pozdravem, Š. Montagová

Š. Montagová

Dobrý den,
5. května byla provedená kontrola stavu stromů na dětském hřišti v lesoparku. Přítomnost suchých větví na stromech nebyla nalezena.
Lesopark je lesem zvláštního určení. Do této kategorie spadají příměstské lesy a lesy se zvýšenou rekreační funkcí, tudíž se na lesopark vztahuje zákon č. 289/1995 Sb. Lesní zákon. Na základě tohoto zákona má město Orlová odborného lesního hospodáře, který také provádí kontrolu stavu stromů po celém lesoparku. Průběžně se provádí zdravotní prořezávka stromů a ořez suchých větví.
I když se v lesoparku provádí každoroční údržba, není v našich silách úplně vyeliminovat padání větví ze stromu např. povětrnostní vlivy.
Lucie Kollárová




Mám dotaz ,kdy dojde k opravám děr na komunikacích?Na koho se mám na úřadě obrátit ?Prosím o odpověď do e-mailu.Děkuji

Mojmír Franek

Dobrý den, opravy výtluků na území města Orlová budou zahájeny v průběhu příštího týdne, tj. ve 20. týdnu kalendářního roku.




Dobrý den, chodím cvičit na venkovní posilovací nářadí v areálu zahrady Domova seniorů, je to cvičiště pro veřejnost, jak uvádí i cedule tamtéž. Dnes mě někdo z personálu vykázal, že tam nemám co dělat kvůli koronaviru. Byli tam nějací lidé, rozestupy dodrženy. Přečetla jsem si Mimořádná režimová opatření na ochranu našich seniorů a nic takového tam není. Hřiště vedle pod garážemi je plné sportovců. Cítím se diskriminována, protože jsem taky senior a snažím se být aktivní, prosím sdělte, zda mě vyhnali oprávněně a podle jakého paragrafu či vyhlášky, děkuji. Marie Hrádková

Marie Hrádková

Organizace se řídí usnesením vlády č. 194 ze dne 12. března 2020, kterým vláda v souladu s čl. 5. a 6. ústavního zákona č. 110/198 Sb., o bezpečnosti České republiky vyhlásila pro území České republiky z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru na území České republiky nouzový stav a v návaznosti na toto usnesení usnesením vlády ze dne 16.3.2020 o přijetí krizového opatření.

Organizace tak přizpůsobuje podmínky poskytované sociální služby aktuálním situacím, kterou je také návštěva cizích osob v areálu sídla organizace, kde jsou poskytovány sociální služby nejohroženějším cílovým skupinám a to: osobám zdravotně postiženým a seniorům. Za standartních podmínek je areál veřejnosti přístupný.

Našim seniorům a osobám se zdravotním postižením je oproti osobám v domácnostech omezen pohyb - zákaz vycházet mimo objekt či areál zařízení. S tímto souvisí také zákaz vstupu do budovy cizím osobám, zároveň je tak omezen vstup cizích osob do areálu, kde jsou tyto služby poskytovány, a to především z důvodu ochrany zdraví našich klientů (v domovech pro seniory nemohou cizí osoby vstupovat v tomto období ani do areálu, záleží na opatřeních daného domova - toto není v žádném nařízení či paragrafu konkretizováno).

Organizace umožňuje vstup do areálu seniorům našeho města s ohledem na stávající situaci tak, aby mohli i přes toto opatření využívat cvičební stroje a trávit tak aktivně svůj volný čas. V případě, že se v danou chvíli nachází v zahradě (areálu) současně naši klienti i občané, bývají občané upozorněni a požádáni o využití cvičebních strojů v jinou dobu. Aktuální siituaci vždy posoudí a vyhodnotí v daném místě a čase přítomný zaměstnanec (mnohdy přebývají klienti v jiné části zahrady a nic nebrání využití cvičebních strojů i cizím osobám).

Není v našich silách při omezeném režimu přítomných zaměstnanců jinak zajistit bezpečnost našich klientů v areálu, který má sloužit především k jejich relaxaci, a v tomto období obzvláště.


Současná situace je pro osoby v domácnostech i v zařízeních velmi stresující. Neméně je toto období stresující také pro naše zaměstnance, jejichž cílem je uchránit klienty a snížit možné riziko nákazy.


V tomto období bychom měli být k sobě vzájemně tolerantní, vstřícní a ohleduplní. A především z tohoto důvodu jsme také ponechali částečně přístupný areál pro naše občany a nepřistoupili jsme na striktní zákaz vstupu do celého areálu.


Mrzí mne, že k takového situaci došlo, věřím však, že nikdo z našich zaměstnanců neměl v úmyslu paní Hrádkovou diskriminovat. Zaměstnankyně tak zcela jistě jednala v zájmu ochrany zdraví klientů i paní Hrádkové, a mám zato, že došlo pouze k nedorozumění.


Pro objektivní posouzení celé situace, nechť mi prosím paní Hrádková sdělí, kdy mělo k "vykázání či vyhnání" dojít. Oslovím konkrétního zaměstnance, ať se má možnost k tomuto tvrzení vyjádřit.


Celou záležitost jsem konzultovala s paní Gieckovou, jež má dané sportoviště na starost. Bylo mi sděleno, že se jedná o veřejné sportoviště a jako takové musí být veřejnosti kdykoli přístupné, s čímž nemohu zcela souhlasit. Jsou zde poskytovány sociální služby klientům, kteří zde dllouhodobě bydlí a jsou z nejohroženějších cílových skupin - senioři a osoby se zdravotním postižením.


Až do včerejšího dne fungoval systém vzájemné dohody vždy bez problémů a k vzájemné spokojenosti. Abychom ale předešli takovýmto situacím, navrhovala bych vydat po dobu nouzového stavu z důvody ochrany našich klientů "Omezený provozní řád".

Od 11. 5. 2020 se mají částečně rozvolnit opatření týkající se volného pohybu některých našich klientů (osob zdravotně postižených), ale i nadále zde bude část klientů v režimu "ochrany" (senioři).




S pozdravem a přáním příjemného dne

Mgr. Jarmila Berná, MBA
ředitelka organizace
Sociální služby města Orlová




Proč je oprava koupaliště pořád tak předražená. Podle nákladů na podobná koupaliště byla i ta nejdražší rekonstrukce kolem 46 mil. Kč, navíc třeba ve Frýdlantu n/o, je ohřívaná voda z provozu místních podniků, v Řece ji ohřívají sluneční kolektory. Tady se s něčím takovým nepočítá ? 7 let už čekáme na nové koupaliště. V příštím roce budu mít 70 let. Dožiju se ještě toho, že jej otevřete ?

Ing. Milan Juchelka

Dobrý den, koupaliště je ve velmi špatném technickém stavu a od toho se odvíjí i náklady.
Stavba zahrnuje stavební část (bourání,kácení, rekonstrukce pokladny, rekonstrukce provozního objektu, občerstvení, oprava WC, stavební úpravy pro nerezové bazény a nové strojovny, rekonstrukce objektu pro technologie, ochozy, opěrné zdi, rekonstrukce pozorovatelny plavčíka, chodníky,komunikace, zpevněné plochy, oplocení, protihlukovou stěnu atd.) celkem odhadem za 54 600 tis. Kč bez DPH. Druhou část tvoří inženýrské objekty (přípojky vody, kanalizace, el. energie za 6 200 tis. Kč bez DPH) a poslední část stavby jsou technologie (bazénová technologie,nerezové bazény,venkovní tobogan a bazénové atrakce, venkovní rozvody silnoproudu, elektronické systémy,ozvučení a kamerový systém,venkovní mobiliář) celkem za 59 600 tis. bez DPH Kč. Celkové náklady jsou 120 400 tis Kč bez DPH a 145 684 tis Kč s DPH. Na rozsah prací jsou to spíše nižší náklady. Projektant a následně zhotovitel budou mít problémy se do tohoto rozpočtu dostat. Všechny tyto náklady jsou nezbytné proto, aby areál splnil současné stavební a technické předpisy, mohl být zkolaudován a mohl být povolen jeho provoz. Termín realizace akce závisí a vždy závisel na finančních možnostech města.
Ing. Martina Szotkowská, vedoucí ORI




Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, zda máte nějaký časový plán, kdy by se mohly otevírat školky? Konkrétně by mě zajímala školka na ulici Lesní. Děkuji a odpověď

Kateřina Pěgřímková

Dobrý den,
v současné době není stanoven termín otevření mateřských škol ve městě. Touto záležitostí se intenzivně zabýváme. Musíme vyčkat na informaci z MŠMT, které bylo vyzváno, aby ujasnilo podmínky provozu nejen pro žáky 1. stupně ZŠ, ale především pro podmínky provozu při otevření mateřských škol. Předpokládáme, že informace by mohla být známa v prvním týdnu v květnu. Doporučujeme sledovat webové stránky města, kde budeme občany informovat.




Dobrý den prosím vás nevím na koho se obrátit, Totiž dnes jsem zasílal platbu za nájem. Ale spletl l jsem si měsíc napsal jsem za období březen. Platba měla být za tento měsíc duben 2020 děkuji za vyřízení z pozdravem Bobko číslo bytů 95 Rydutowska 1390.prosim o email že je vše v pořádku.

Michal Bobko

Vážený pane Bobko,
na základě telefonického rozhovoru dne 29.04.2020 Vám bylo sděleno, že platba za nájemné, kterou jste odesílal prostřednictvím Vašeho bankovnictví, je platba za SIPO 4/2020. Tato platba se posílá přímo České poště, která následně přeposílá jednotlivé položky koncovým příjemcům. Mezi tyto patří i město Orlová. Pokud jste uvedl nějaký chybný údaj musíte se obrátit přímo na poštu.
Město Orlová se dozví o této skutečnosti až 5.-tý den následujícího měsíce, kdy dostane z České pošty soubor s uhrazeným SIPEM všech nájemců bytů. V případě, že by Vaše platba za nájemné v tomto souboru nebyla, budeme Vás ihned kontaktovat na Vašem telefonním čísle.

S pozdravem
Irena Maleňáková
oddělení hospodářské, správa bytů a budov
odbor správy majetku a hospodářské správy
Městský úřad Orlová









Partner projektu:
Moravskoslezský kraj

Poštovní adresa

Městský úřad Orlová
Osvobození 796
Orlová - Lutyně
735 14

Datová schránka:
ID: r7qbskc

Identifikační údaje:
IČ: 00297577
DIČ: CZ00297577

Rychlý kontakt

Elektronická podatelna:
posta@muor.cz

Telefon:
+420 596 581 111

Fax:
+420 596 581 123

Změna úředních hodin od 25.5.2020

Všechny budovy úřadu:

Pondělí, Středa: 8:00-11:30 a 12:30-17:00
Čtvrtek: 8:00-11:30 a 12:30-13:30
Úterý, Pátek: pouze na objednání

Pokladna:

Pondělí, Středa: 9:00-11:30 a 12:30-16:00
Úterý, Čtvrtek, Pátek: 9:00-11:30 a 12:30-13:30

Prosíme občany, aby před příchodem na úřad nadále využívali systému objednání (telefon, e-mail, objednávkový systém na webu města) či upřednostnili, pokud je to možné, písemný, elektronický (e-mail, datová schránka) nebo telefonní kontakt před kontaktem osobním.



Czechpoint:

Pondělí, Středa: 8:00-11:30 a 12:30-17:00
Čtvrtek: 8:00-11:30 a 12:30-13:30
Úterý, Pátek: pouze na objednání

Podatelna:

Pondělí, Středa: 8:00-11:30 a 12:30-17:00
Úterý, Čtvrtek, Pátek 8:00-11:30 a 12:30-13:30

Vstup do hlavní budovy bude možný pouze vchodem z ulice Osvobození.