Mapy
MAPY
Fotogalerie
FOTOGALERIE
Online Rezervace
ONLINE REZERVACE
Dotazy občanů
DOTAZY OBČANŮ

DOTAZY OBČANŮ

Níže uvedený formulář slouží pro vložení dotazu, oznámení, podnětu nebo připomínky:








Zodpovězené dotazy občanů:


Dobrý den, ráda bych požádala o pomoc v této složité době pro nás všechny. Pracuji jako zdravotní sestra minimálně dvanáct hodin denně v Ostravě. Denně po návratu ze služby musím řešit problém, kde najdu místo k parkování a opakovaně na parkovišti počítám minimálně pět dodávkových vozidel, která se zde najednou objevila. Není možné, vyhradit těmto vozům prostor k parkování, aby nezabíraly prostor pro osobní automobily? Děkuji

Andrea

Z dotazu není patrno, které parkoviště má tazatelka na mysli. Dodávková vozidla (kategorie N1) mohou především stát na parkovišti na ul. Kpt. Jaroše (pod kinem Vesmír) a na novém parkovišti na ul. Rydultowské, kde mají vyhrazených 6 míst.
V sídlištní části Orlové - Lutyně, v obytných zónách je stání těchto vozidel zakázáno nařízením města, na ostatních parkovištích pak příslušným dopravním značením".
Ing. Radim Klein, vedoucí odboru dopravy




Dobrý den,chci se zeptat na dodání jednorázových roušek do schránek orlovských občanů.Karviná to již provozuje!!děkuji za odpověď

Z.C.

Dobrý den,
ano, tyto jednorázové roušky vláda slíbila pro všechny občany, ale bohužel, zatím je nedodala. Prosíme o trpělivost. Pokud nemáte roušku, můžete si vyzvednout šitou roušku na městském úřadě.




Dobrý den, měla bych dotaz, ohledně přepisu auta, zda se mohu dostavit v úředních hodinách, nebo je třeba se objednat. Děkuji

Romana Haramia

Dobrý den,
ideální by bylo, kdybyste se objednala. Úřední hodiny jsou pondělí a středa od 13 do 16 hodin.




Dnes mně informoval p.Kočí(SMO), že svoz odpadu (pplast, BIO ) z části Poruba a jiných kromně 5 etapy je pozastaven, protože a) nemá kde třídit odpad, b) musel rozdělit čety svozových pracovníků. Náhradní řešení není . Rada města toto posvětila, protože cituji " nemají žádný krizový plán". Chtěl jsem se tedy zeptat: zda si ten odpad někde uskladnit a čekat až za 2-3 měsíce budete obnovovat provoz? Děkuji za odpověď Bialonczyk

Bogdan Bialonczyk

Jelikož je v celé ČR vyhlášen nouzový stav z důvodu výskytu koronaviru, byl do odvolání pozastaven vývoz separovaných složek odpadů od rodinných domů. Odpady mohou být infikovány a může tak dojít k nakažení osádky svozového vozu. Odpady z tzv. zvonů jsou vyváženy nadále.

Dne 28.3. byl, i přesto všechno, urgentně zajištěn mimořádný vývoz plastů od rodinných domů.

Děkujeme za pochopení a prosíme, buďte trochu shovívaví.
Ing. Milan Bill, vedoucí odboru správy majetku a hospodářské správy




Dobrý den, chci se zeptat, jak je to momentálně s odborem dopravy. Potřebuji do konce měsíce uložit značky do depozitu. Děkuji

Sofie

Dobrý den,
odbor dopravy má úřední hodiny pondělí a středu od 13 do 16 hodin. Pro zkontaktování zavolejte předem.




Dobrý den, má naše město podobně jako ostatní, odložené platby za komunální odpad (např.Rychvald do září 2020), nebo zůstává stále stejný termín, tedy do května? Děkuji

Sofie

O odložení platby místního poplatku - jmenovitě za komunální odpad, s ohledem na to, že splatnost tohoto MP upravuje každá obec obecně závaznou vyhláškou, musí rozhodnout zastupitelstvo města, a to obecně závaznou vyhláškou, která tuto splatnost změn, resp. odloží. V případě města Orlová je splatnost MP za komunální odpad konec měsíce května. O této záležitosti vedení města uvažuje.

Mgr. Brňovják




Máme signály, že nedostatek roušek a respirátorů bude v nejbližší době vyřešen. Ptám se jak bude distribuce roušek a respirátorů mezi obyvatele Orlové vyřešen? Navrhuji, aby roušky byly občanům házeny do jejich poštovních schránek. Tím se zamezí různým podvodům a vytvářením větších skupin obyvatel při rozdělování. S pozdravem Hartman

Hartman Lubomír

Město distribuuje roušky občanům nad 70 let do schránek jejich obydlí a postupně, jak budou další roušky k dispozici, bude snižovat věkovou hranici a dodávat do schránek i lidem mladším. Denně jsou roušky rozdávány od 13:30 do 14:30 v prostorách starého Prioru, hned zkraje parkoviště.




Dobrý den.Nemělo by se již něco dít v té díře po náměstí?Počasí přeje.A kdy se tak stane?Děkuji.

Vítězslav Jura

Odpovídá Ing. Martina Szotkowská, vedoucí ORI:
Proběhlo výběrové řízení. Do 24.3.2020 beží lhůta pro podání námitek a poté by mohla být připravena a podepsána smlouva. Vzhledem k nouzovému stavu však další vývoj nelze předvídat. Smlouvu podepisuje paní ministryně Schillerová a ta se v současné době soustředí na krizové řízení státu. Otázka také zní, zda firmy budou mít kapacity a možnost stavbu zahájit a jak dlouho nouzový stav bude trvat. Zatím musíme počkat a sledovat vývoj.




Zajímalo by mne, proč pokladní v obchodech /ALBERT, Drogerie Teta, Rossmann/, pracovnice na poště nemají ani dezinfekci, ani roušky či respirátory???? Snad ani nečekám odpověď, ale nechápu pak celý smysl všech současných opatření, když tyto - většinou ženy - mají doma rodiny, děti .... Veškerá opatření takto ztrácejí smysl.

D. Kolářová

Dobrý den, naprosto s Vámi souhlasíme. Tito zaměstnanci by měli dezinfekci a roušky či respirátory požadovat po svém zaměstnavateli.




Dobrý den, syn má od pátku 15 let. Chtěla jsem se zeptat, jak postupovat ve vyřízení jeho občanského průkazu v momentální karanténě? Děkuji za informace. S pozdravem Kateřina Mílková

Mílková Kateřina

Dobrý den,
Žádost o vydání občanského průkazu při dovršení 15-ti let věku je možné dle zákona č. 328/1999 Sb. o občanských průkazech podat do 30-ti dnů, kdy občan dosáhl věku 15 let.
Od dnešního dne 16.03.2020 jsou úřední hodiny pondělí, středa od 13:00 do 16:00 hod.
S pozdravem

Lenka Mrusková
referent na úseku OP a CD









Partner projektu:
Moravskoslezský kraj

Poštovní adresa

Městský úřad Orlová
Osvobození 796
Orlová - Lutyně
735 14

Datová schránka:
ID: r7qbskc

Identifikační údaje:
IČ: 00297577
DIČ: CZ00297577

Rychlý kontakt

Elektronická podatelna:
posta@muor.cz

Telefon:
+420 596 581 111

Fax:
+420 596 581 123

Úřední hodiny

Pondělí: 13:00 - 16:00
Středa: 13:00 - 16:00
Út, Čt, Pá: Zavřeno

Platí i pro podatelnu a pokladnu!

Úřední hodiny slouží pouze k vyřízení nezbytných záležitostí, které nesnesou odkladu. Kontakt se zaměstnanci úřadu je v uvedeném čase možný pouze po předchozí telefonické domluvě.

Pokladní hodiny

Pondělí: 13:00 - 16:00
Středa: 13:00 - 16:00
Út, Čt, Pá: Zavřeno