DOTAZY OBČANŮ

Níže uvedený formulář slouží pro vložení dotazu, oznámení, podnětu nebo připomínky:







Zodpovězené dotazy občanů:


16.3.2020, 13:05, D. Kolářová

Zajímalo by mne, proč pokladní v obchodech /ALBERT, Drogerie Teta, Rossmann/, pracovnice na poště nemají ani dezinfekci, ani roušky či respirátory???? Snad ani nečekám odpověď, ale nechápu pak celý smysl všech současných opatření, když tyto - většinou ženy - mají doma rodiny, děti .... Veškerá opatření takto ztrácejí smysl.

Dobrý den, naprosto s Vámi souhlasíme. Tito zaměstnanci by měli dezinfekci a roušky či respirátory požadovat po svém zaměstnavateli.



16.3.2020, 8:27, Mílková Kateřina

Dobrý den, syn má od pátku 15 let. Chtěla jsem se zeptat, jak postupovat ve vyřízení jeho občanského průkazu v momentální karanténě? Děkuji za informace. S pozdravem Kateřina Mílková

Dobrý den,
Žádost o vydání občanského průkazu při dovršení 15-ti let věku je možné dle zákona č. 328/1999 Sb. o občanských průkazech podat do 30-ti dnů, kdy občan dosáhl věku 15 let.
Od dnešního dne 16.03.2020 jsou úřední hodiny pondělí, středa od 13:00 do 16:00 hod.
S pozdravem

Lenka Mrusková
referent na úseku OP a CD



15.3.2020, 11:16, Rene

Nefunguje link na registraci na mobilni rozhlas - https://orlova.mobilnirozhlas.cz

Dobrý den,
požádali jsme firmu, která nám spravuje webové stránky, aby ověřila, zda je chyba na našem webu nebo na straně Mobilního rozhlasu. Následně budeme informovat.



11.2.2020, 10:19, Sylva Badurova

Dobry den,chci se zeptat k jakemu životnimu jubileu se davaji věcne,nebo peněžite dary.Děkuji Badurova

Vážená paní Badurová,

na základě usnesení Rady města Orlová č. 1919/49 z 11.10.2017 se dary občanům našeho města u příležitosti životního jubilea a občanských obřadů poskytují takto:

věk 80,85 a 90 let - poukázka v hodnotě 500,-Kč
věk 91 až 99 let - poukázka v hodnotě 700,-Kč
věk 100 let a více - poukázka v hodnotě 1000,-Kč
jubilejní sňatek - poukázka v hodnotě 1200,-Kč

a to vždy na základě žádosti občana.

U příležitosti 90. narozenin a výše chodí gratulovat vedení města osobně i s věcnými dárky, avšak pouze tehdy, pokud si to sám jubilant přeje.


S pozdravem

Jana Mravcová
asistentka starosty



8.2.2020, 23:08, milan

zdravím pár týdnů zpět mě vyfotil radar je víc než jistě zže mi přijde pokuta ale problém je v tom že v papírech mám jinou adresu než na které se zdržuji je možné někam přijít a ten přestupek dohledat a popřípadě ho rovnou na místě zaplatit ? ( byl už jsem na městské policii nahlásit k me spz adresu na které se zdržuji a říkali že to předají na odbor dopravy ze se to resi tam ale už ubehli asi 3 týdny a nic nepřišlo tak mám obavy ať to nepřijde někam jinam a nechci vypadat jako neplatič pokut) děkuji

Dobrý den, Váš dotaz jsme předali odboru dopravy. Jakmile obdržíme jejich vyjádření, zveřejníme.
S pozdravem
Nataša Cibulková



9.1.2020, 11:21, Zdena

Dobrý den, dotaz ohledně plateb na pokladně MÚ. Proč nemůžu zaplatit na jméno, ale musím mit nějaké identifikační číslo. Je tam nahlášeno jméno, adresa i r.č. Tak bych řekla že moje identifikační číslo je r.č. Nejsou 2 stejná.

K identifikaci plateb v hotovosti je nejvhodnější kromě udání jména, adresy a rodného čísla také uvést variabilní symbol (VS) k dané platbě. Variabilní symbol je většinou uváděn na Rozhodnutí či složence apod. Slouží k rychlému vyhledání dané platby. Poplatník může mít (na své jméno, rodné číslo) předepsán v informačním systému více plateb a tudíž je nejvhodnější způsob tuto platbu správně a rychle zařadit právě pomocí variabilního symbolu. Pokud variabilní symbol poplatník nezná, vyžádá si jej u správce poplatku (pokuty), aby byla platba správně zařazena.



9.1.2020, 11:12, Zdena

9.1. Dobrý den, chtěla bych se zeptat kde v Orlové najdu šedý kontejner na kov.

Dobrý den, šedý kontejner na kov na území našeho města nenajdete. Jak nás informoval odbor správy majetku a hospodářské správy, tak pro odevzdání kovu slouží sběrný dvůr. Z důvodu vandalismu nádoby na kov v Orlové ani neplánuje umisťovat.
S přáním hezkého dne
Nataša Cibulková



8.1.2020, 8:39, Petříček Jiří

Budu likvidovat st. sedačku kde ji mam odložit.

Dobrý den, sedačku, nábytek i koberce můžete odvézt do sběrného dvora na ulici Nádražní nebo na ulici Okružní. Případně můžete zavolat na SMO a objednat si odvoz těchto věcí.
S pozdravem
Nataša Cibulková



6.1.2020, 15:22, Nedelkov lukas

Dobri den mám dotas můžu vědět dlužnou částku u vás a jestli by seto hnet dalo zaplatit

Dobrý den,
z Vašeho dotazu není jasné, o jaký dluh se jedná. V každém případě je pokladna v přízemí úřadu denně k dispozici.
S pozdravem



3.1.2020, 14:19, Marie Musílková

Dobrý den.Kde najdu prosím oddělení chronických nemoci fyzioterapeuta Prim.Zdeňka Bělika .Děkují.

Ambulance léčby bolesti

Lékaři:
MUDr. Zdeněk Bělík
MUDr. Petr Macura
Ambulantní sestra:
Ivana Štěrbová
telefon: 596 583 563, 596 583 351
email: zdenek.belik@post.cz

Ordinační hodiny:
pondělí, středa 7:30 – 15:30 hodin

infuzní terapie: pondělí, středa, pátek 7:00 – 11:00 hodin

Umístění:
Nemocnice Orlová, poliklinika 3. patro
V ambulanci se léčí pacienti s chronickou bolestí, to znamená bolestí trvající déle než tři měsíce, a u kterých nebylo běžnými léčebnými postupy dosaženo přijatelného efektu, a u nichž bolest ovládá jejich způsob života, objevují se zde poruchy spánku, depresivní stavy, nechutenství, úbytek na váze a bolest se stává všeobecně obtěžující. K tomu, aby se pacient mohl v ambulanci léčit je vhodné doporučení praktického lékaře nebo jiného specialisty a pacient se do ambulance dostaví s potřebnou dokumentací o dosavadním průběhu a léčbě onemocnění.



22.9.2019, 20:54, Gracian Svacina

Dobrý den. Zajímá mě jaký je vývoj ve stavbě orlovskeho nám. Termín pro podání cenových nabídek byl do 16.9.2019. Tedy jaká je aktuální situace? Kolik nabídek přišlo? A co bude následovat?

Dobrý den, podle informací Ing. Szotkowské z ORI, běží výběrové řízení viz https://nen.nipez.cz/SeznamPlatnychProfiluZadavatelu/MultiprofilZakladniUdajeOZadavateliM-40452760/SeznamZahajenychZadavacichPostupu-40452760/ZakladniInformaceOZadavacimPostupuM-629005643-40452759/ZakladniInformaceOZadavacimPostupu-629005643-40452759
Na základě dotazů uchazečů jsou podávány vysvětlující informace a tím dochází k prodlužování lhůty pro podání nabídek.
S pozdravem
Nataša CIbulková



8.7.2019, 19:23, Radim Fabiánek

uvádíte zde termín Petřvaldské pouti 12. a 13. 7 . 2019, což je pátek a sobota. Dotaz: nemá být pouť v sobotu a v neděli (13. a 14. 7.) ??? Pokud ano ,myslím ,že jste mystifikovali dost lidí. Já jsem byl s vnukama domluvený na pátek 12.7. a zarytě jsem jim tvrdil , že pouť je už v pátek a informace mám dobrého zdroje. Ani nebudu vysvětlovat ,jak jsem je zklamal ,protože rodiče jim na sobotu a neděli naplánovali výlet. S pozdravem R. F.

Dobrý den,
prohledali jsme všechny informace na webových stránkách města Orlové, které by se mohly týkat Petřvaldské pouti. Našli jsme jedinou informaci z roku 2008, kdy nám obec zaslala plakátek ke zveřejnění. Od té doby jsme žádnou informaci o této akci nezveřejnili.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Nataša Cibulková



23.6.2019, 20:52, Gracián Svačina

Dobrý den. Zajímalo by me k čemu konkrétně sloužila návštěva delegace vedená panem Kolackem do Crikvenice. Z článku na městském Facebook jsem se dozvěděl že se dohodla spolupráce škol (co konkrétně) a pak samozřejmě kladení věnců. Dále mě zajímaji náklady na tuto cestu? Děkuji

Dobrý den,

Cílem této služební cesty bylo zejména setkání s místostarostkou města Crikvenice pro školství Ivonou Matošic, které jsme prezentovali konkrétní možnosti navázaní spolupráce formou výměnných pobytů pro žáky orlovských a crikvenických základních škol.
Naše nabídka spolupráce se p. místostarostce líbila, domluvili jsme další postup, aby mohlo dojít k realizaci těchto pobytů. Setkání se uskutečnilo v pátek 21.6. v 8.00 v budově crikvenického úřadu a byli mu přítomni taktéž zástupce právního oddělení Silvio Ratkovič a Lovorko Gržac, ředitel společnosti Eko murvica, který nám dělal průvodce po celou dobu naší služební cesty.
V rámci protokolárního programu jsme se v pátek rovněž zúčastnili kladení věnců ke čtyřem pomníkům u příležitosti Dne antifašistického odboje. Poté proběhla prohlídka nové sportovní haly pro základní školu Zvonka Cara, prohlídka nových prostor pro konání zastupitelstev, zasedání rad, či jiných veřejných i neveřejných akcí. Absolvovali jsme komentovanou prohlídku městské knihovny a v pátečním programu jsme také společně s představiteli města Crikvenice i jiných partnerských měst zahajovali tradiční výstavu Kvarner Expo 2019.
V sobotu pak místostarosta položil kytici společně s představitelem Crikvenice Lovorkem Gržacem na centrálním památníku v Lukovu. Na sobotu byla ještě připravena řada prohlídek, ale ty byly vzhledem k nepřízni počasí zrušeny.

Zhodnocení: Služební cesta byla přínosná, došlo k setkání a ústní dohodě, dle naší představy a daného cíle. Nyní je třeba pokračovat s přípravami výměnných pobytů v místě (zajištění financování, ubytování…….. apod. tak, aby mohly být realizovány během příštího roku).



V Orlové 28.6.2019 Zpracovali: M.Koláček,K.Plintová,P.Slavíková



20.6.2019, 17:09, Lenka

Dobrý den, je proti zákonu či proti vyhlášce krmit venkovní ptactvo (krmítko)? Sousedka pod námi ma s mým přikrmováním problém. Děkuji

Dobrý den,
samozřejmě, že není, ale lze předpokládat, že ptáci nadělají nepořádek, který bude padat dolů, což se Vaší sousedce nejspíš nebude líbit... Je to o sousedských vztazích.



17.6.2019, 10:44, Jiří Kamýček

Dobrý den, mám prosím dotaz týkající se vydávání instrukcí příslušného odboru města, které má na starosti správu dětských hřišť a sportovišť. Respektive, instrukcí které jsou městem vydány a kterými se řídí ostraha dětského hřiště na V. etapě. V neděli 16.6 2019 v dopoledních hodinách jsme zde zažili velmi nepříjemný incident, kdy se náš 2-letý chlapeček vyčůral na travnatou plochu v areálu, který hlídá ostraha hřiště a následně jsme byli dotázáni zda "Si také chodíme na záchod doma do květináče". Po mém ohrazení, vůči této poznámce jsem byl nazván drzým a situace vyeskalovala do té míry, že nám bylo vyhrožováno zavoláním městské policie. Absurdnost celé situace se navyšovala tím, že jsem si arogantní jednání chtěl zaznamenat na mobilní telefon načež došlo k fyzickému kontaktu ze strany zaměstnance, který se mi pokoušel telefon z ruky vytrhnout, začal mi tykat, řvát po mě z velmi malé vzdálenosti (pokoušel se mě zastrašit tím, že na po mě křičel z 5cm vzdálenosti) a padaly výhrůžky typu, že mi to řekne jinak až se potkáme někde jinde venku. Chápu, že se musí pravidla dodržovat a je mi jasné, že není ideální čůrat v areálu dětských hřišť. Lidé mající hlídání objektu by však mohli mít pochopení, že zde chodí i děti a mohli by klidně dát jen klidné upozornění, že si mohou dát větší pozor. Příjde mi naprosto absurdní řešit takovýmto způsobem to, že se 2-letý chlapeček učí nechodit na nočník. Byli jsme zde již svědky podobných nepříjemných incidentů, kdy kvůli kolu umístěnému mimo stojan byla volána městská policie a podobně. Zaměstnanci ostrahy jsou k návštěvníkům velmi arogantní a chodit zde s dětmi je vždy doprovázeno nepříjemným pocitem, co za problém se zde zase objeví. I od ostatních rodičů máme zprávy, že se zde kvůli jednání zvlášť mužské osádky ostrahy necítí dobře a raději chodí jinam. Když se podíváte kolik dětí chodí na dětské hřiště na V. etapu a například na hříště u moravy, je patrný zcela jasný rozdíl v návštěvnosti, protože jinde se jakýkoli problém řeší v klidu a za pomocí rozumné domluvy namísto arogance, agresivity a výhrůžek. Mám osobní pocit, že na dětském hřišti na V. etapě se s nesmyslnou pečlivostí a doslovností vyžaduje dodržování provozního řádu. Zajímalo by mne proto, zda takováto instrukce přichází z města, tak jak to ostraha hřiště tvrdí. Dodržovat provozní řád je jedna věc, nešlo by to však i s nějakým lidským přístupem a tolerancí? Spolu s tímto dotazem a prosbou o Vaši odpověď berte prosím výše uvedený text i jako stížnost na chování dotyčného zaměstnance - předpokládám, že celá situace je zaznamenána kamerovým systémem. Už jen z řeči a postoje těla bude evidentní jeho agresivní a výhružné chování. Předem děkuji za Vaši odpověď S pozdravem Jiří Kamýček

Vážený pane Kamýčku,

dne 15.7.2019 proběhla na odboru správy majetku a hospodářské správy schůzka s jednatelem bezpečnostní agentury ADAS, která pracovníky ostrahy parkovacího objektu na V. etapě zaměstnává. Jednatel byl srozumněn se situací, která nastala a přislíbil, že pracovníky ostrahy upozorní na vhodnější a citlivější chování k návštěvníkům dětského hřiště a zároveň, že vyvodí z nevhodného chování důsledky.
Na druhou stranu jistě i Vy uznáte, že není vhodné, aby kdokoli vykonával svou potřebu v blízkosti dětských prvků, a to včetně malých dětí.

Věříme, že se již nic podobného ze strany ostrahy parkovacího objektu nebude opakovat a hřiště bude dále využíváno hlavně k účelům, ke kterým je určeno.
Ing. Milan Bill, odbor správy majetku a hospodářské správy