ERÚ VYDAL LETÁK, KTERÝ SENIORŮM PORADÍ
Dodavatelé poslední instance stále evidují velké množství tzv. nekontaktních spotřebitelů, kteří doposud nezahájili změnu dodavatele, a ani nebyla zaplacena listopadová záloha za elektřinu nebo plyn. Energetický regulační úřad (ERÚ) se proto ve spolupráci se Svazem měst a obcí ČR a Sdružením místních samospráv ČR zaměřuje právě na nekontaktní spotřebitele, především seniory, kteří se po říjnovém pádu několika dodavatelů energií ocitli v šestiměsíční záchranné síti dodavatelů poslední instance.
Většina spotřebitelů zažívá přechod k dodavateli poslední instance poprvé v životě a neví si s ní rady, protože se v problematice neorientuje. Vzhledem k nekompletní databázi dodavatelů, kteří ukončili činnost, mohlo podle informací ERÚ dojít také k situaci, kdy spotřebitel nemohl být dodavatelem poslední instance kontaktován, a tak vůbec netuší, že v režimu dodávky poslední instance je.
„Energetický regulační úřad navrhl jednoduchý leták cílený zejména na seniory, kteří si nejsou jistí, zda jsou, nebo nejsou u dodavatele poslední instance. Leták jim pomůže dvěma jednoduchými způsoby ověřit, zda se jich daná situace týká, a pokud ano, nabízí jim možnosti řešení a informaci, kam se obrátit o pomoc,“ sdělila členka Rady ERÚ Markéta Zemanová.
Aby byla letákem nabízená pomoc efektivní, připravil ERÚ stručný manuál pro pracovníky samospráv, ale i všech dalších zástupců organizací, které se do přímé pomoci spotřebitelům průběžně zapojují.
Leták ERÚ pro seniory v tiskové kvalitě je přílohou tohoto článku, stejně tak Informace a manuál ERÚ pro místní samosprávy.
Připojené dokumenty:
Leták ERÚ pro seniory | PDF [106.0KB] 6.12.2021 |
Manuál ERÚ pro místní samosprávy | PDF [274.8KB] 6.12.2021 |