ZÁKAZNÍKY BOHEMIA ENERGY PŘEBÍRAJÍ DODAVATELÉ POSLEDNÍ INSTANCE

Jelikož Bohemia Energy ukončuje svou činnost, přechází povinnost dodávat plyn či elektřinu dosavadním zákazníkům na tzv. dodavatele poslední instance, který tak musí činit za ceny určené Energetickým regulačním úřadem (ERÚ).

„Spotřebitelé v tuto chvíli nemusejí nic dělat, nemusejí nikam volat nebo chodit na pobočky. Jejich dodavatel poslední instance se jim ozve sám během několika dní. Dostanou od něj základní informace a oznámení o ceně, za kterou jim bude energie dodávat. Běžně takové vyrozumění probíhá do pěti dnů. Tentokrát se však ukončení činnosti týká jednoho z největších tuzemských dodavatelů. Je tedy velmi pravděpodobné, že bude docházet k drobným zpoždění, než dodavatelé poslední instance stihnou informovat všechny zákazníky,“ vysvětluje Stanislav Trávníček, předseda Rady ERÚ.

Dodavatelem poslední instance je některá z velkých společností, která funguje jako jistá záchranná síť pro spotřebitele, jejichž dodavatel ukončil dodávky elektřiny popřípadě plynu. Zajišťuje dodávky energií pouze po nejnutnější dobu, maximálně šest měsíců, během kterých má zákazník možnost vybrat si nového dodavatele.

Dodavatel poslední instance je určen na základě konkrétního distribučního místa odběratele. V rámci dodávek elektrické energie, je jím pro oblast Moravskoslezského kraje ČEZ Prodej, a. s. Dodávky plynu převezmou pro oblast Moravskoslezského kraje Innogy Energie, s. r. o. „Pozor, záchranná síť v podobě dodavatele poslední instance se nevztahuje na zákazníky, jejichž spotřeba plynu za posledních 12 měsíců přesáhla 630 MWh. Tito zákazníci si musí nového dodavatele zajistit bezodkladně sami,“ informuje výkonná ředitelka Kanceláře Svazu měst a obcí České republiky (SMOČR) Radka Vladyková.

Ministerstvo průmyslu a obchodu, společně s ERÚ, vyzývá zákazníky skupiny Bohemia Energy, aby již společnostem, které skupinu Bohemia Energy tvoří (BOHEMIA ENERGY entity s.r.o., COMFORT ENERGY s.r.o., Energie ČS, a.s., Europe Easy Energy a.s. a X Energie, s.r.o.) nadále neplatili zálohové platby za plyn a elektřinu a zrušili si případné trvalé příkazy.

Aby lidé, kterých se ukončení činnosti výše uvedených firem týká, měli potřebné informace, kromě Energetického regulačního úřadu je mohou získat také na speciální informační lince Ministerstva průmyslu a obchodu na telefonním čísle 1212, a to každý pracovní den od 8 do 16 hodin.

O vývoji situace bude veřejnost průběžně informovat Energetický regulační úřad.


Zdroj: Energetický regulační úřadZdroj: Energetický regulační úřad
Datum zveřejnění/aktualizace: 19.10.2021

Zpět na výpis