OMBUDSMAN DĚTEM

Ombudsman neboli veřejný ochránce práv pomáhá lidem, kteří mají pocit, že úřady v jejich případě jednají nesprávně. Také však pomáhá dětem, teenagerům a mladým dospělým, když se cítí diskriminováni.

Veřejný ochrance práv rovněž navštěvuje dětské domovy, výchovná zařízení a kojenecké ústavy pro děti do tří let, v nichž dohlíží na to, zda nejsou porušována práva dětí.

O působnosti veřejného ochránce práv poutavou formou informuje video dvanáctileté Aničky, která při plnění domácího úkolu navštíví kancelář ombudsmana.

„Například jsme řešili případ, kdy se na nás obrátil chlapec, že posílá e-maily, ale před každým posláním e-mailu je mu obsah kontrolován vedením dětského zařízení, ve kterém je umístěn. Ptal se nás, jestli je to v pořádku, a my jsme konstatovali, že to v pořádku není. V tomto případě se obrátíme na vedení dětského zařízení s požadavkem, aby s tím něco udělalo a aby dál nedocházelo k porušování chlapcových práv,“ vypráví Aničce ve videu zástupkyně veřejného ochránce práv Mgr. Monika Šimůnková, která se zabývá řešením právě dětských záležitostí.

Celé video můžete zhlédnout zde. Působnost veřejného ochránce dětských práv a způsob, jakým je s podněty dětí a mladých dospělých nakládáno, hezky a srozumitelně vysvětluje také nový informační plakát, který je součástí přílohy.

Ombudsmana mohou děti kontaktovat prostřednictvím interaktivního formuláře na webových stránkách deti.ochrance.cz, na e-mailu deti@ochrance.cz, na telefonu 542 542 888 nebo osobně v ulici Údolní čp. 39 v Brně. Ochránce veřejných práv nebo jeho kolegové děti zpětně kontaktují vždy nejpozději do tří dnů.



Připojené dokumenty:

Leták Ombudsman dětem PDF [6.0MB] 2.2.2021

Datum zveřejnění/aktualizace: 2.2.2021

Zpět na výpis