STUDÁNKA OSLAVILA TŘICÁTÉ NAROZENINY

 

V letošním roce uplynulo třicet let od chvíle, kdy do školních lavic nově vybudované Základní školy Ke Studánce usedli první žáci. Provoz školy s jednadvaceti třídami a téměř 700 žáky byl zahájen 2. září 1985.

Prvním ředitelem školy se stal Mgr. František Kněžík, který do té doby „řediteloval“ na ZŠ Jarní v Orlové-Porubě. „Původně jsem si chtěl tehdy odpočinout a žádal jsem o uvolnění z funkce ředitele na ZŠ Jarní. Místo toho jsem dostal nabídku, která se neodmítá a k tomu bonus. Tehdejší inspektor zaúkoloval ředitele okolních škol, aby uvolnili výborné kantory. A tak se na Studánku dostali nejen výborní učitelé s praxí, ale také noví, začínající učitelé, kteří se s chutí pustili do práce,“ vzpomíná na dobu před třiceti lety tehdejší ředitel. Učitelský sbor si ho pro jeho přímočaré jednání, lidský přístup a přirozený pedagogický takt nesmírně vážil.

V roce 1991 vystřídal Františka Kněžíka Mgr. Ivo Bojas. „Jednadvacet let je pro každého člověka velký kus života. Celé mé působení na „Studánce“ bylo mou nejšťastnější etapou profesního života,“ vzpomíná na ředitelování Ivo Bojas a dodává: „Byla to pro mne obrovská vzpruha v práci mít kolem sebe spolehlivé lidi, kteří hýří nápady, jak práci zpříjemnit sobě a dětem, o které by mělo vždy jít především...“

Letošní oslavy školy organizoval ve spolupráci s kolektivem současný ředitel Mgr. Milan FUS, který nastoupil po Ivo Bojasovi. „Každé vedení školy se snažilo a snaží vytvářet žákům a zaměstnancům co nejlepší podmínky. Vždyť rozhodujícím faktorem výchovně-vzdělávacího procesu jsou učitelé. A práce se žáky, jejich formování do příští generace, je velmi náročná profese. Na každém z pedagogů záleží, jak dovede žáky motivovat k učení, nadchnout je pro svůj předmět a jakým vzorem osobnosti se pro ně stane. Celková prestiž školy stojí a padá na kvalitě pedagogického kolektivu, a zato jim patří můj velký dík…,“ zdůraznil Milan Fus.

Jak šla léta, měnili se žáci, pedagogové, ale i výuka. Klasické učební osnovy byly nahrazeny školním vzdělávacím programem „Tvořivá Studánka“. Výtvarné zaměření školy se po patnácti letech změnilo a škola se zaměřila na rozšíření výuky přírodovědných předmětů. „Očekáváme, že tato změna pomůže současným potřebám naší společnosti posílit zájem o technické vzdělání. Mnohé žáky osloví naše nové moderní odborné učebny fyziky, chemie, přírodopisu, stejně jako nově volitelné předměty z oblasti přírodních věd,“ vysvětluje ředitel školy.  Za zmínku stojí, že neustálý pokrok registrují i v didaktické a výpočetní technice. Dataprojektory, počítače, internet, interaktivní tabule a interaktivní výukové programy se staly běžně používanou pomůckou ve výchovně vzdělávacím procesu.

Změnou prošly i pavilony školy. „V roce 2012 proběhla celková revitalizace školy. Všechny pavilony byly zatepleny a byla ukončena výměna oken. Díky tomu se kromě očekávaných energetických úspor zvýšil i komfort ve výuce,“ doplnil Fus.


Datum zveřejnění/aktualizace: 4.8.2015

Zpět na výpis