Čtyři týdny od zahájení rekonstrukce Masarykovy třídy a ulice Slezské

Rekonstrukce Masarykovy třídy a ulice Slezské je v plném proudu, stejně tak jako práce na obou mostech.

V současné době byly na mostu ev. č. 4747-2 provedeny demontážní práce, odstraněno zábradlí, odfrézovány živičné vrstvy, demolice mostních říms a chodníků. Následně byla postavena provizorní nosná konstrukce mostu (skruž) pro přizdvižení mostních polí. Poté  demontována mostní ložiska a provedena demolice nesoudržných betonů úložných prahů, opěr a křídel.
„Nyní se provádí sanace podhledů a betonáž úložných prahů, závěrných zídek a křídel. Instalace spřažujících prvků nosné konstrukce s novou železobetonovou deskou a příprava a osazovaní elastomerových ložisek pro střední pole. Dále se pracuje na ošetření konstrukcí po provedených betonážích,“ popisuje průběh aktuálních prací tisková mluvčí Správy silnic Moravskoslezského kraje Šárka Vlčková.

Od 30. června je v centru města vyloučena individuální automobilová doprava a v úseku mezi okružní křižovatkou Osvobození a kpt. Jaroše došlo k faktickému rozdělení města na „sever“ a „jih“. Rekonstrukce již zmíněného hlavního průtahu města odstartovala osazením provizorního dopravního značení objízdných tras. „Poté bylo provedeno vyfrézování pravé části komunikace od polikliniky až na konec úpravy k okružní křižovatce u Horníka a provedena montáž žulových dvojřádků na pravé straně na ulici Slezské. Následovala recyklace za studena pro zvýšení únosnosti vozovky na Masarykově třídě, kde nyní probíhá zrání podkladu před pokládkou živičných vrstev,“ upřesňuje Vlčková a dodává: „V současnosti se provádí pokládání vrstvy ACO na ulici Slezské a v pravém jízdním pruhu ve směru od polikliniky k místní části Poruba. Nelze opomenout rekonstrukci žulového dvojřádku v úseku ul. Slezská, pokládání ocelových výztuží v autobusových zastávkách na Masarykové třídě a jejich následnou betonáž, včetně ošetřování zrajícího betonu. Pracuje se i na výškové úpravě dešťových vpustí a šachtic do konečné nivelety vozovky.“

V průběhu druhého týdne stavby s přihlédnutím k dopravní situaci, její analýze a na základě několika podnětů byly provedeny odborem dopravy ve spolupráci s Dopravním inspektorátem PČR úpravy provozu na ul. Zátiší a ul. Ke Studánce, v prvním případě šlo o zrušení zákazu odbočení vpravo ze slepé větve u čp. 1024 ve směru Zátiší, v tom druhém se jednalo o zobousměrněním  úseku zmíněné ul. Ke Studánce od křižovatky s ul. Zátiší po odbočku u čp.1048.

Dále město spolu s SMO Orlová m.a.s. 30.6.2014 rozhodlo o dočasném zprůjezdnění sportovního areálu v pracovních dnech vybraným subjektům, jedná se o sociální služby, Českou Poštu, havarijní službu, taxislužby, vozidla rychloobrátkového zboží do 3,5 t (rozvoz potravin, zásobování restaurací, rozvoz hotových jídel). Celkem bylo vydáno 67 povolení.

Podstatné je, že práce probíhají podle schváleného harmonogramu. Podle slov Šárky Vlčkové probíhá stavba bez zásadnějších problémů.

Pro úplnost je třeba se zmínit o mostu 470-008 přes báňskou vlečku, jehož rekonstrukce je financovaná z "Mostního programu Správy silnic Moravskoslezského kraje, p. o. 2014" a představuje náklady ve výši cca 4 mil. Kč. Zhotovitelem je akciová společnost MAKOS.

„I tady rekonstrukce zahrnuje frézování vozovky, zemní práce, demolice říms, mostních závěrů a závěrných zídek. Další fází je zvedání mostu a osazení nových ložisek, sanace podhledu NK, dobetonáž závěrných zídek, sanace opěr mostů, osazení podpovrchových závěrů, izolace a nové římsy, včetně zábradlí a nakonec vozovka,“ přibližuje rozsah prací tisková mluvčí Správy silnic Moravskoslezského kraje. 

Do této chvíle byly provedeny demontážní a bourací práce, odstraněno staré zábradlí, odfrézovány živičné vrstvy, demolice starých mostních říms a chodníků. Byla provedena sanace úložných prahů, osazení spřažujících prvků nosné konstrukce a vybetonovaná nová železobetonová deska. Stejně tak byly osazeny nové dilatační závěry. Na železobetonovou desku nosné konstrukce byla provedena pečetící vrstva a byla položena izolace pod nový chodník a římsy. Následně bylo provedeno zabetonování vyarmované konstrukce chodníku a říms.
 
„V současnosti se provádí dokončení pokládky izolace na celou plochu nosné konstrukce mostu a probíhá příprava na osazení zábradlí, na položení živičných vrstev na mostě a na dokončení sanačních prací spodní stavby - opěry a křídla. I tady práce probíhají podle harmonogramu,“ uzavírá Šárka Vlčková.


Datum zveřejnění/aktualizace: 23.7.2014

Zpět na výpis