Koncem června bude zahájena rekonstrukce Masarykovy třídy a ulice Slezské

 

Stavba rekonstrukce Masarykovy třídy a ulice Slezská bude zahájena v pondělí 30. června s předpokládaným ukončením koncem srpna.

Rekonstrukce komunikace bude prováděna ve dvou základních etapách – nejprve levá polovina vozovky, pak pravá (dle přiložené mapky). Výjimkou je řešení v místě okružních křižovatek a významných dalších křižovatek (ul. Školní, vjezd do nemocnice ….), kde výstavba příslušné poloviny vozovky musí být rozdělena do dvou podetap tak, aby bylo možné zajistit provoz na napojujících se komunikacích, které jsou nezbytné pro zajištění dopravní obslužnosti města. Jelikož je rekonstrukce Masarykovy třídy navržena s využitím technologie recyklace podloží za studena, která s ohledem na přidání pojiva vyžaduje 7 dnů zrání, je minimální doba realizace jedné etapy (poloviny vozovky) cca 28-30 dnů – cca 16-17 dnů na hlavní část prací + cca 12-13 dnů na podetapu pro dokončení částí v křižovatkách. Tyto podetapy nelze s ohledem na zachování provozu v křižovatkách nijak časově překrýt, z celkové doby realizace je minimálně 14 dnů (7+7) technologická lhůta pro zrání recykláž (v této době nebude stavba opuštěna - budou probíhat opravy poškozených řádků z žulových kostek, prstenců křižovatek …). Z výše popsaných důvodů není možné uvažovat, ani v případě vhodných klimatických podmínek, o zkrácení doby realizace výrazněji pod 2 měsíce (červenec, srpen).

 

 

ORGANIZACE DOPRAVY

Koncepce dopravních opatření je uvedena níže v grafické podobě přehledné situace a předpokládá vyloučení z provozu pro individuální automobilovou dopravu (IAD) úseku mezi okružní křižovatkou Osvobození a okružní křižovatkou kpt. Jaroše, a to z kapacitních důvodů zachování obousměrného provozu autobusové dopravy, vozidel IZS a vozidel SMO,m.a.s. v tomto úseku.

 

Vyloučením individuální automobilové dopravy v úseku mezi okružní křižovatkou Osvobození a okružní křižovatkou Kpt. Jaroše dojde k faktickému rozdělení města z hlediska dopravní obslužnosti na dvě samostatné části:

1)                 Poruba, Lutyně – Jih (po ulice Kpt. Jaroše a Rydultowská) bude přístupná z jihu po ul. Nádražní a Slezské. V ulici Slezské bude zachován obousměrný provoz po polovině vozovky, po Masarykově třídě bude provoz jednosměrně veden po provozované polovině vozovky směrem od Poruby do centra, zpět bude provoz veden po zjednosměrněných ulicích Rydultowská, Ke Studánce a Zátiší.

2)                 Lutyně - Sever – celá část města od ulic Polní, Osvobození směrem k nemocnici bude přístupná po objízdné trase vedené po ul. Petra Cingra a 17. listopadu, vjezd do oblasti je po zjednosměrněných ulicích Okružní a Polní, výjezd k ul. 17. listopadu po provozované polovině ul. Masarykovy.

 

 

Vážení občané města Orlová,

žádáme Vás o trpělivost, shovívavost a podporu při nutné rekonstrukci silničního průtahu městem Orlová, která je nezbytná pro zdárný průběh celého projektu.

Moravskoslezský kraj má šanci získat dvě a půl miliardy korun z evropských fondů, které využije na rekonstrukce a opravy silnic II. a III. třídy. V rámci třinácti projektů by mělo být během let 2014-2015 zrekonstruováno a modernizováno šestačtyřicet úseků silnic. Průtah městem je ve špatném stavebně technickém stavu a ještě nikdy neprocházel takto velkou rekonstrukcí. Stavba, která zahrnuje i rekonstrukci mostu přes báňskou vlečku je financována z Regionální operačního programu NUTS II Moravskoslezsko s celkovými náklady 71 mil. Kč.

 

Investor, zástupci města i zhotovitel jsou si vědomi souvisejících nepříjemných dopadů stavby na život ve městě a proto se snaží společným postupem zmírnit negativní vlivy na občany a podnikatelské subjekty.  Zhotovitel má odborné předpoklady k realizaci této náročné stavby a podpořit ho v jeho úsilí můžete zejména kázní a striktním dodržováním všech dopravně organizačních pokynů. Můžeme Vás ujistit, že vzhledem k uspořádání stávající silniční sítě a po zvážení všech možností, byl nalezen nejvhodnější technický způsob řešení. Prosím, minimalizujte v zájmu všech riziko kolizí na příjezdových a objízdných trasách svou disciplinovaností.

 

Vážení občané,

dovolte, abychom Vám předem poděkovali za pochopení. Věříme, že nově zrekonstruovaná silnice přinese užitek všem.

 

Investor (Moravskoslezský kraj), zhotovitel (Silnice 2013-I.et. E+I+D zastoupené stavebními firmami EUROVIA CS, a.s., IMOS Brno, a.s. a D.I.S., spol. s r.o., Správa silnic Moravskoslezského kraje, příspěvková organizace a zástupci města Orlová.

 



Připojené dokumenty:

Dokument ke stažení PDF [738.1KB]

Datum zveřejnění/aktualizace: 9.6.2014

Zpět na výpis