Nové metody vzdělávání na MŠ Orlík

O přednostech digitálního vzdělávání v mateřských školách se stále diskutuje, přestože jsme zastánci především výuky v přírodě, vedení ke zdravému životnímu stylu a polytechnickému vzdělávání, nebráníme se ani novým metodám a novinkám, které mohou výuku v MŠ obohatit. Z peněz určených na digitální vzdělávání pro MŠ byly zakoupeny nejrůznější interaktivní hračky, které děti ovládají pomocí aplikací na dotykových tabletech, ale učí se i programování, nastavování algoritmů a jiné dovednosti, které využijí ve svém dalším vzdělávání. Také MŠ Orlík – Kosmonautů jde s dobou a v listopadu 2022 byl zakoupen nový interaktivní dotykový panel, který děti budou používat ve výuce. O přednostech interaktivního LCD panelu ve srovnání se zastaralou interaktivní tabulí nebo interaktivním kobercem v dnešní době snad již nikdo nepochybuje. Nový interaktivní panel OPTOMA IFPD je vybaven nejmodernější technologií „vše v jednom“, který zaručuje jednoduchou komfortní obsluhu, tedy právě to, co na něm pedagogové nejvíce oceňují. Paní učitelky jej spustí jedním tlačítkem a okamžitě mohou pracovat. Přímo v těle zařízení je totiž integrován plnohodnotný počítač s operačním systémem. Děti jsou vedeny a motivovány pomocí veselých grafických prvků a zvuků. Paní učitelky byly proškoleny a okamžitě začaly s dětmi zkoušet, co všechno zajímavého a zábavného panel dokáže. Děti jsou nadšené, rády se zapojují do všech forem práce s panelem. Velmi nás překvapilo, že i ostýchavé a stydlivé děti přivítali učení tohoto typu s vervou a nadšením a to je důkaz, že moderní technologie mohou být i v MŠ pro děti velkým přínosem a vhodným doplněním pobytu v přírodě, zpívání, kreslení, tančení a dalších běžných aktivit MŠ.

Za článek: Mgr. J. Valošková a Bc. K. Ligocká

 


Datum zveřejnění/aktualizace: 16.11.2022

Zpět na výpis