Finanční gramotnost za ZŠ Jarní 400
Dne 27. května jsme na naší základní škole připravili pro žáky projektový den na téma „Finanční gramotnost.“
Smyslem a hlavním cílem této akce je porozumění finančním situacím, do kterých se mohou děti dostat, učí se rozhodovat o svých penězích.
Žáci byli v průběhu projektu seznámeni se základními pojmy v oblasti finanční gramotnosti. Projekt začal vyvozením funkce peněz – pomocí hry žáci zjišťovali původ peněz a výhody jejich používání.
Při projektovém dni jsme využili program České spořitelny ABECEDA PENĚZ pro 2. a 4. třídu.
Za přítomnosti pracovnice České spořitelny se žáci spoustu informací dozvěděli díky zábavnému výukovému programu, vyplňovali vzdělávací materiály. Všichni se zapojili do připravených interaktivních her.
Výuka byla variabilně připravená, děti se seznámily s penězi hezkou a hravou formou. Od začátku do konce je to bavilo. Lektorka si po celou dobu udržela jejich pozornost.
V další části výuky žáci získali zajímavé informace o české měně. Pomocí názorné ukázky si prohlédli ochranné prvky na bankovkách. Mohli si také prohlédnout mince a bankovky, které se používají v eurozóně.
V pexesech, osmisměrkách a přiřazovačkách si pak osvojili znalosti o našich bankovkách i cizích měnách. Větší žáci se seznámili s tvorbou rodinného rozpočtu a kategorizaci výdajů.
Dozvěděli se, jak by se měl rozpočet sestavovat, co jsou to příjmy a co znamenají výdaje pro jejich domácnost.
Celý den probíhal v příjemné atmosféře, děti velmi pěkně pracovaly a získaly spoustu nových vědomostí.
Zapsala: Mgr. Jana Gvuzdová