Finanční gramotnost za ZŠ Jarní 400

Dne 27. května jsme na naší základní škole připravili pro žáky projektový den na téma „Finanční gramotnost.“

Smyslem a hlavním cílem této akce je porozumění finančním situacím, do kterých se mohou děti dostat, učí se rozhodovat o svých penězích. 

 

Žáci byli v průběhu projektu seznámeni se základními pojmy v oblasti finanční gramotnosti. Projekt začal vyvozením funkce peněz – pomocí hry žáci zjišťovali původ peněz a výhody jejich používání.

Při projektovém dni jsme využili program České spořitelny ABECEDA PENĚZ  pro  2. a 4. třídu.

Za přítomnosti pracovnice České spořitelny se žáci spoustu informací dozvěděli díky zábavnému výukovému programu, vyplňovali vzdělávací materiály. Všichni se zapojili do připravených interaktivních her. 

Výuka byla variabilně připravená, děti se seznámily s penězi hezkou a hravou formou. Od začátku do konce je to bavilo. Lektorka si po celou dobu udržela jejich pozornost.

V další části výuky žáci získali zajímavé informace o české měně. Pomocí názorné ukázky si prohlédli ochranné prvky na bankovkách. Mohli si také prohlédnout mince a bankovky, které se používají v eurozóně.

V pexesech, osmisměrkách a přiřazovačkách si pak osvojili znalosti o našich bankovkách i cizích měnách. Větší žáci se seznámili s tvorbou rodinného rozpočtu a kategorizaci výdajů.

Dozvěděli se, jak by se měl rozpočet sestavovat, co jsou to příjmy a co znamenají výdaje pro jejich domácnost.

Celý den probíhal v příjemné atmosféře, děti velmi pěkně pracovaly a získaly spoustu nových vědomostí.

Zapsala: Mgr. Jana Gvuzdová


Datum zveřejnění/aktualizace: 31.5.2021

Zpět na výpis