ZŠ K. Dvořáčka 1230 - Osová souměrnost v přírodě
Distanční výuka nemusí vždy probíhat doma u počítače. Mou snahou bylo žáky dostat ven, ale zároveň pobyt v přírodě propojit s matematikou.
Žáci 6. B a 6. C si na online hodinu připravili rámeček z kartonu, střed vyznačili gumičkou či stužkou (žáci, kteří neměli karton, si poradili a použili např. foto rámeček).
V hodině jsme si ukázali osově souměrné útvary a dokázali jsme si, že i náš obličej je také osově souměrný. Děti dostaly za úkol vyzkoušet hledat osově souměrné útvary v přírodě či ve městě. Aktivita, která nebyla jen sezení u počítače, žáky zaujala a úkol vzali velmi zodpovědně.
Focení této aktivity bylo pro některé žáky docela náročné, protože střed rámečku s osou nebylo vždy jednoduché správně umístit, aby se doopravdy jednalo o osově souměrný útvar. Následně mi své fotky poslali a musím říct, že jsem byla s jejich výsledky velmi spokojená.
A jak se jim to povedlo, můžete vidět na fotografiích.
Mgr. Petra Šostoková